lørdag 9. november 2013

Flott foredrag av Tove Nilsen på Litteraturhuset!

Litteraturhuset i Oslo.
Litteraturhuset i Oslo.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Forfatterforedraget av Tove NilsenLitteraturhuset i Oslo i dag skulle begynne klokken to, og jeg syntes aldri timene har gått så sakte en lørdag formiddag før det var på tide å bestille TT-taxi. Selv om vi er langt ute i november var det en skikkelig høstdag i Oslo. Det regnet ikke, men været var ikke akkurat noe å skryte av.

Men for et flott foredrag fra en veldig dyktig og utrolig hyggelig forfatter! Å sitte på første rad gjorde det lett å følge med og ta notater. 

Temaet forfatteren snakket om var midt i blinken for meg. For i tillegg til sitt eget forfatterskap, snakket hun også litt mer generelt rundt romanskriving. Eller som hun kalte foredraget; "Frykt og fryd rundt romanskriving". Bare det å lese denne setningen i utlysningen var jo nok til å vekke inspirasjonen i meg og overbevise meg om at dette var et foredrag jeg ikke kunne gå glipp av!



Fikk boken jeg kjøpte signert!
Signatur i boken jeg kjøpte
av Tove Nilsen.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)

Her ser du forresten foredraget annonsert hos
forlaget Jeg vet det var noen som fotograferte under foredraget, men jeg vet også at det var folk fra media der, så selv fikk jeg meg ikke til å ta frem kamera, og nøyde meg med å fotografere Litteraturhuset utendørs. 

Men etter at foredraget var over, spurte jeg forfatteren om hun ville signere boken "Skrivefest" som jeg hadde tatt med hjemmefra. Jeg leste boken i sommer, som jeg fortalte i et tidligere innlegg. Jeg har lest flere av Tove Nilsens bøker, husker blant annet at jeg leste og skrev oppgave om Skyskraperengler i forbindelse med Barnevernsakademiet for mange år siden.

Forfatteren signerte veldig gjerne boken, og kommenterte med et smil at vi har samme etternavn. Til høyre her ser du signaturen Tove Nilsen skrev i boken til meg.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)