lørdag 19. august 2017

Slitne blodårer gir kronglete medisinering.

Kjære leser!

Jeg har vel ikke skrevet så mye om ren sykdomstematikk og bløderbehandling den siste tiden, men i dag kommer det noen gloser. Ikke fordi det er så mye å snakke om rent helsemessig akkurat nå (bank i bordet!), men fordi det var en sånn litt guffen medisineringsdag i dag igjen, med en tilsynelatende utslitt blodåre.

Jeg forstår den i grunnen godt, ettersom det er den samme jeg bruker hele tiden. Så etter tre bomforsøk i samme blodåren byttet jeg litt skeptisk og motvillig over til den andre armen, som tross alt har en litt mindre sliten blodåre med kortere stikkehistorie. Ikke så behagelig da, ettersom stikk kjennes ganske godt i årer som ikke er brukt så mye. Vet jeg skrev om problemet på bloggen  i for eksempel min gamle bloggpost Medisinering fra h... for et par år siden.

Men nå traff jeg i hvertfall til slutt i den andre armen, og kunne gjennomføre medisineringen. Kjedelig å bruke mye av en lørdag formiddag på sånt, men sånn er det innimellom her i huset. Jeg er bare glad jeg ikke hadde dårlig tid. Nå har jeg sprøytefri i hele to dager, det føles bra. Det skal jeg feire med litt forefallende skrivearbeid, tenkte jeg.




Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)