onsdag 15. november 2017

Gavekortet på fotpleie ble brukt i siste liten!

Ja da, jeg vet jeg skulle gjort det for lenge siden...

Jeg fikk et gavekort på fotpleie til jul. Til JUL i 2016 - for nesten et år siden! Kortets varighet var et år og ble kjøpt i slutten av november i fjor av familiemedlemmer som vet hva jeg trenger. Men nå begynte tiden virkelig å renne ut for meg. Det positive var at jeg hadde kontroll på hvor jeg til enhver tid oppbevarte gavekortet og når det gikk ut, heldigvis. Men likevel...

Jeg har vært utrolig treg med dette i år. Men jeg har også innimellom hatt indre blødninger i et par av tærne, i den foten jeg har hatt trøbbel med i mange år. Dette er nok noe av forklaringen, selv om jeg ikke bare kan skylde på det. Og jeg bestilte faktisk dagens behandling i slutten av oktober, men det var ikke noe ledig time før i dag. 

Jeg har drøyd med disse fotpleietingene tidligere år også, skyver det litt foran meg. Men jeg trenger jo den behandlingen, i høyeste grad, så det er jo litt dumt å somle sånn! Jeg skrev noe om dette i fjor også da jeg hadde vært der; Fotpleie - en selvvalgt utfordring. Jeg skal ikke gjenta meg selv så veldig. Kan bare nevne at dagens utfordring var ikke før klokken halv tre, så jeg hadde god tid til å grue meg litt, samt sette transfusjon som en forberedelse og forebygging i tilfelle blødninger. Samtidig var det i dag jeg opprinnelig skulle sette sprøyte uansett, så det passet godt. Og stikkingen gikk heldigvis bra.

Og så er det jo blitt vinter i Norge, så selv om jeg ikke skulle så langt ble det litt isskraping fra bilrutene, spesielt fordi bilen hadde stått stille noen dager og isen hadde fått tid til å feste seg.


Konklusjonen fra dagens fotpleiebehandling var at det gikk bedre enn forventet, syntes jeg hadde mer vondt ved tidligere besøk. Neste gang, uansett om jeg får gavekort i gave igjen (det begynner faktisk å bli en tradisjon fra familien), så skal jeg bruke kortet før snøen faller, og i hvertfall i god tid før kortet går ut. Dette skal ikke bli noen førjulstradisjon, heretter skal det være vår eller sommer, håper jeg.


Og ja, jeg er jo veldig fornøyd med selve behandlingen hos "M og M Hud, fot og kropp"
og det at det er så kort vei dit er jo fantastisk! Og nå som jeg har vært der noen ganger burde det være enklere å få dette til! Det sies at det er menneskelig å utsette, men altså, det får vel være grenser?

Jeg var hjemme like før klokken fire, og tok meg en velfortjent hvil, syntes jeg selv i hvertfall. Jeg fikk jo gjort det jeg skulle til slutt, og det er jeg i hvertall veldig fornøyd med.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)