lørdag 9. desember 2017

Negldesign og kaffe med naboen.

I går kom min venninne og nabo Catharin til kaffe midt på dagen. Hun hadde tilbudt seg å lakkere neglene mine med et negldesign jeg fikk velge. Men jeg måtte gjøre negldesigneren min oppmerksom på at jeg hadde vondt i en tommel, sånn at hun kunne være litt forsiktig. Dette gikk helt fint.


Når jeg lakkerer neglene selv med vanlig neglelakk, synes jeg det er litt vanskelig å få det pent, spesielt når jeg skal bruke venstrehånden til å lakkere høyrehånden. Derfor var dette flott å få gjort av andre, samtidig som jeg jo var nysgjerrig på hva dette designet egentlig gikk ut på, annet enn å lakkere neglene.

Etter rensing la negldesigneren min først på lag med rosafarget underlakk. Den skal beskytte neglene og gjøre at lakken varer lenger. Deretter la hun på den virkelige neglelakken.



Etterpå stemplet negldesigneren snøkrystaller på hver negl. Mønsteret var et av de mange jeg hadde å velge i. Veldig flott! Hun brukte en stemplingsplate, som hun kalte det, og stempellakk.

Det fremsto også som proft at hun hadde medbragt negldesign-underlag som nærmere bestemt var en silikonmatte, og var nøye på at neglene skulle renses først. og Jeg er imponert over hva damen får til med negldesign!

Siden jeg snart skal i dobbelt bursdagsselskap, var det også morsomt å få litt spennende oppgradering av neglene først. Jeg legger ut noen flere bilder på bloggen, så kan du se hvordan snøkrystallene også tok seg ut på neglene.






På bildet under fra kjøkkenet mitt, ser du en del av neglelakkene og annet utstyr som Catharin hadde med seg, som for eksempel ekstra overlakk og stempel. Jeg vil også gjøre oppmerksom på at de fleste av bildene i dette blogginnlegget er tatt av negldesigneren selv, bortsett fra samlingen med neglelakk.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)