tirsdag 13. februar 2018

Rosa lys og ostekake.

Rosa lys og servietter i gave.
Rosa lys og servietter i gave.
Det har vært noen litt travle dager her hjemme i det siste. Som jeg fortalte  i blogginnlegget om min første matvarehandel pr. internett benyttet jeg sjansen i forbindelse med at jeg skulle handle en del. Dette var fordi jeg skulle forberede bursdagsfeiring her hjemme, jeg hadde invitert familien på Taco-middag og ostekake. Tenkte det var en god anledning til å forsøke den netthandelen da, og det fungerte jo helt perfekt! Som jeg også nevnte i forbifarten litt tidligere, var jeg også hos frisøren en dag, av samme grunn.


Ostekaken har jeg bakt omtrent hver bursdag de siste årene, og jeg lekte med tanken om å prøve en ny oppskrift denne gangen. Men det er jo så greit å lage noe man kan fra før... Ja, du vet kanskje hva jeg mener. Er du flink til å finne på nye ting å lage, enten det gjelder kaker eller middagsretter? Jeg tyr nok litt for ofte til de rettene jeg kjenner fra før, jeg må nok innrømme det, ja...

Det har på grunn av mange gjøremål blitt lite skriving nå i det siste. Men jeg kommer tilbake til skrivingen om få strakser. Jeg måtte bare bli ferdig med akkurat disse festlighetene. Det var koselig med familiebesøk, selv om noen av de som skulle kommet ble liggende syke. En av dem ringte meg og jeg kjente nesten ikke igjen stemmen til vedkommende. Dette på grunn av det jeg trodde var influensa, men som det senere viste seg å være lungebetennelse. En av de andre reiste kollektivt i bursdagen min inkludert transportbytte, og det var et veldig snøvær. Godt å se at folk kommer seg avgårde likevel. Og når det gjelder snø kan jeg også nevne at det var den første bursdagen på lenge at jeg ikke har hengt ut flagget på verandaen. Det var så mye snø at jeg ikke fikk opp verandadøren, kun så vidt litt på gløtt!

Jeg har ikke feiret venninnebursdag i år. Det har rett og slett ikke vært så lett å gjennomføre. To av mine nærmeste venninner har vært lenge utenlands, så jeg har derfor ikke lagt opp til noe på den fronten. Jeg har bare tenkt at vi får ta det igjen en annen gang. Det har vært mer enn nok annet å ta seg til.

De lyserosa lysene og serviettene du ser på det øverste bildet og også under, fikk jeg i gave i anledning min bursdag. Jeg kan også fortelle at jeg fikk gavekort med løfte om handletur når det gjelder klær, av de samme personene. Og ja, jeg må huske å få med, på grunn av relevansen for skrivingen, at de også hadde med en pakke utprintpapir til meg. Ellers så fikk jeg litt andre ting, som tøfler, andre klær og et knall rosa badehåndkle. Da jeg hadde familien på besøk ringte forresten forfattervenninne Sarita. Veldig koselig, selv om jeg hadde litt liten tid til å snakke så mye med henne akkurat da, på grunn av gjestene mine.

Til slutt vil jeg takke så mye for alle koselige hilsener jeg fikk via sosiale medier, på mobil, på mail og pr. telefon. Og det er alltid like moro å feire bursdag på sosiale medier! :-) 

Det øverste bildet på denne bloggposten så vel litt vel stylet og ryddig ut, ja. Men her ser du et annet bilde, der ostekaken og annet er kommet på bordet.

Ostekake bakt av Gro Jeanette Nilsen
Ostekaken jeg bakte i anledning bursdagen.

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått bursdag! Gjestne syntes nok det var helt greit at du ikke byttet ut den kaken - nam!

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for det! Ja, det var et år jeg lagde en annen kake, men har vel forstått det sånn at familien helst vil ha ostekaken, og jeg synes egentlig som sagt det er greiest med den kaken, jeg også :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)