fredag 27. mai 2016

Årets sommerplante er på plass!

Kjære leser!
Årets tomatprosjekt!

I dag gikk turen til Plantasjen avdeling Koteng , like ved mitt bosted. Målet var å gjenta suksessen fra i fjor sommer, med å kjøpe en tomatplante. For et år siden ble som jeg fortalte på bloggen, tomatplanten kjøpt på Hageland i Bærum, men tenkte at de har sikkert noe liknende på Plantasjen i Oslo også.


Jeg var veldig fornøyd med fjorårets tomatplante, og det var som sagt mitt første bekjentskap med den planten. Årets plante er jeg litt spent på, jeg er litt usikker på om den er like bra som den forrige. Grunnen er at det var en veldig mye mindre plante, som visstnok kunne stå inne i vinduskarmen om jeg ville det, men jeg plantet den likevel ut i krukken min. Jaja, vi får se. Håper at det går bra og at den får det bra der! Uansett, dette prosjektet definerer jeg klart under helse, men det er også inspirerende å ha en slik plante!


Smakstest av årets
tomater! 
Uansett, jeg hadde mye glede av planten jeg hadde i fjor, og jeg anbefaler gjerne deg også denne tomatgleden, det er et spennende sommerprosjekt! Sannsynligvis har du tomater hele sommeren!

Det fins forresten egne tomatblogger, stikk for eksempel innom Tomatprat!

Da gjenstår det bare å ønske god tomatsommer :-)

PS: Har du forsøkt deg på tomatdyrking noen gang?






Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


----------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)