tirsdag 9. februar 2016

Forlagskontrakt om medvirkning i bok - endelig!

Kjære leser!

Her om dagen fant jeg endelig forlagskontrakten i postkassen! Jeg hadde ventet en stund på den, men visste den ville komme. Historien min er jo antatt i boken for lengst, det var kun selve kontrakten, det formelle papiret som manglet. Selv om jeg har hatt korrespondanse med redaktøren på mail i prosessen så er det rart med det; En antatt-kontrakt er noe helt spesielt! Men til slutt kom den, altså!

Bare følelsen av det å sitte med en forlagskontrakt i hånden er jo kjempestort i seg selv! Og jeg må jo si at mange puslespillbrikker falt på plass når det gjelder bokens hovedtittel, utgivertidspunkt, og andre ting.

Til eventuelle nye lesere av bloggen min vil jeg igjen presisere at jeg er medforfatter i den boken det gjelder, jeg er altså ikke eneforfatter her. Jeg har egne bokmanus også, men det er en annen historie. Akkurat nå er jeg mest opptatt av at jeg er så heldig å få være med i den boken som akkurat denne historien min er antatt i, og som jeg nå sitter med kontrakt på. 


For sikkerhets skyld har jeg sladdet en del informasjon, jeg tør ikke slippe alt ut i offentligheten ennå. Jeg har skjult både forlag, prosjektets tittel og min egen adresse. Men hvilket prosjekt og forlag det gjelder, kommer nok snart frem i dagslyset, det også!


Og ja; Det nærmer seg, men det er fremdeles en stund til selve utgivelsen. Fint om de få personene som vet bitte litt mer enn andre om denne utgivelsen ikke røper detaljer om prosjektet her på bloggen eller i sosiale medier riktig ennå! Det er lov å holde på hemmeligheter litt til :-)

Arbeider du med skriveprosjekt som du gjerne vil ha utgitt? Ikke gi deg!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Så fint å få det formelle på plass! Skjønner godt at det å motta kontrakten er en stor hendelse, først da er liksom avtalen formalisert, selv om du vel ikke akkurat har tvilt på at det skulle gå veien, heller da. Må du huske å signere/arkivere alt etter hva du skal gjøre. Ikke bli så opptatt av å blogge at du glemmer å følge opp, hehe, det skulle tatt seg ut :) Fin dag videre!

    SvarSlett
  2. Hei, takk for svar! Beklager litt sent svar her. Nei, skal ikke glemme det, du har et godt poeng her, helt klart! Veldig greit å ha det formelle på plass, ja :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)