fredag 12. februar 2016

Signerte medforfatterkontrakt i eget bursdagsselskap!

Kjære leser!

Selv om jeg kan være kreativ innenfor skrivingen, gjelder nok ikke det samme på kjøkkenet. Et eksempel er bursdagskaken min. Jeg har bakt den samme ostekaken i flere år. Det er en god kake, men det å finne på noe nytt er ikke like enkelt, og kanskje en smule skummelt. For en liten stund siden fikk jeg tilsendt en oppskrift på Gulrotkake, fra en bekjent. Følte meg litt usikker på om jeg våget å forsøke meg på den kaken, men det var fristende å prøve å kaste seg uti det. Noe som jeg for øvrig ikke synes er lett ellers heller. Men er det noe jeg vet, så er det at gulrotkake pleier å være veldig godt. Så, kanskje det var på tide å prøve å lage en selv også? Men det var andre ting også som var litt spennende denne bursdagen.

Jeg fortalte for kort tid siden at jeg fikk tilsendt en forlagskontraktSom leserne av bloggen min sikkert vet, har jeg lenge vært hemmelighetsfull når det gjelder boken jeg er medforfatter i. Og jeg har tenkt de siste dagene at bursdagen min kanskje ville være en fin dag til å informere nærmeste familie litt mer om detaljene. Det var jo litt spennende, men jeg opplevde det som helt naturlig og veldig hyggelig. Og ja, jeg jeg synes faktisk selv jeg har vært litt flink til å holde de viktigste detaljene som forlag og prosjekt hemmelig så lenge! Men dette synes jeg ble en veldig fin seanse!

Jeg skulle undertegne en kontrakt som måtte sendes inn, og familien fotograferte begivenheten. Jeg synes kontraktsignering på bursdagen min var artig og føltes nesten litt høytidelig! På den måten ble det jo mye mer personlig! Tenkte vel at jeg skulle signert et par dager tidligere, men det var veldig fristende å benytte seg av bursdagen og lage det til en liten begivenhet. Man trenger vel ikke en egen signeringsfest og et bursdagsselskap?
Jeg håper bare ikke familien syntes det ble for mye kontraktprat i et bursdagsselskap... Men store begivenheter skal man jo dele, ikke sant?

Gro Jeanette Nilsen signerer bokkontrakt!
Signerer bokkontrakt i eget bursdagsselskap!















Det var forresten en ting til fra bursdagen min jeg tenkte jeg skulle fortelle om, men jeg tenker at det kommer i et eget innlegg etter hvert. Og gulrotkaken? Jeg synes faktisk at den ble ganske god, jeg var faktisk oppriktig overrasket! Jeg var redd den var for tørr eller for mye stekt, derfor hadde jeg en plan B også, dersom alt gikk galt. Plan B var å lage muffins i full fart! Det viste seg imidlertid å ikke være nødvendig. Det ble ikke no' muffins denne gangen!

Jeg har bakt gulrotkake for første gang!
Gulrotkaken var bare en av begivenhetene
på bursdagen min!!
















Er du god til å bake? Eller holde på hemmeligheter?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei og gratulerer med bursdag! :) Så flink du er til å lage litt ekstra ut av noe så formelt som en signering! Familien tror jeg er superstoløte og de fleste har vel visst ihvertfall like mye som oss som leser bloggen din, så det var helt sikkert bare stas at du delte seansen med dem! Og uansett får du faktisk en hel begivenhet å se tilbake på, jeg synes det er topp når man gjør en innsats for å lage flere gode minner :) Og kaken ser veldig fristende ut! Jeg er heller ikke flink til å bake nytt, men har tre-fire som jeg bytter på. En sjelden gang baker jeg ny kake uten at det er noe selskap, da tester jeg samtidig om rester kan fryses ned - det synes jeg er en fordel de gangene gjestene er få. Dessuten spiser ikke folk like store stykker som før...
    Gratulerer med dagen igjen - vannmannen ruler!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det :-) Ja, det var veldig hyggelig å gjøre det på den måten, og da hadde jeg jo aller nærmeste familie samlet likevel. Men nei, det er ikke alle av dem som leser blogg, i hvertfall ikke jevnlig (som jeg vet om, da!) Så det kan godt hende at faste blogglesere inntil nå faktisk har vært enda mer opplyst enn flere av de som ikke er innom bloggen så ofte :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)