lørdag 13. februar 2016

Min nye venn iPad'en!

Kjære leser!

Jeg sa jo i et tidligere blogginnlegg at begivenhetene sto i kø. Jeg må fortelle deg om min nye venn. En iPad med lyserosa cover. Eller deksel heter det kanskje.

Jeg fikk det plutselig for meg, for en liten stund siden, at en iPad måtte jeg ha. Men siden det snart var bursdagen min, ble det sånn at jeg betalte iPad'en, og familien ga meg penger i bursdagsgave, som skulle være bidrag til iPad. På den måten er den litt gave og litt selvkjøpt. Syntes det var en grei ordning, dette var jo noe jeg både ønsket meg og trengte. Og det er ofte så vanskelig å finne på noe når noen ber om ønskeliste, så dette var jo helt topp!

Som du kanskje husker var jeg på handletur med deler av familien for en liten stund siden. Den handleturen var for å kjøpe iPad. I utgangspunktet tenkte jeg meg en iPad med et mørk rosa cover. Men det fant vi ikke. Jeg er vel litt sær, så det lyserosa coveret ble forsøkt byttet, men uten hell, for det fantes ikke noe mørkerosa som passet. Men nå liker jeg det lyserosa godt! I tillegg kjøpte jeg et tastatur, som er til å feste til i Pad'en. Veldig greit å ta med hvis jeg skal reise bort og har tenkt å oppdatere bloggen min (for det har jeg jo!) Og selvsagt til øvrig skriving, mail og sosiale medier.

Min nye Ipad, tilkoplet tastatur.
Ipad tilkoplet tastatur - ser nesten ut som
en vanlig pc her.




















I tillegg til ferier eller helgeturer, tenker jeg at en i Pad med tastatur kunne være veldig praktisk å ha med seg på skrivekursene jeg deltar på innimellom på Litteraturhuset og noen av de forlags-skrivekursene jeg har deltatt på rundt omkring. Og selvsagt hvis jeg trenger å ligge på sykehus noen gang (Hysj, stryk det siste; jeg har da ikke tenkt å bli så dårlig noen gang, må vite! He he.)

Det berømmelige lyserosa dekselet ser du under. Det ser litt lite ut på dette bildet, men det er nok bare måten det ligger på, for det passer perfekt!


Tastatur og deksel til min nye Ipad.
Her er tastaturet koplet fra, og dekselet
er tatt på ipaden.

















Og til slutt et bilde der jeg har lastet inn bloggen min;

 Min nye ipad, her med bloggen min.


















Jeg håper at i Pad'en og jeg blir gode venner. Jeg har i allefall begynt å bruke den litt og gjort meg kjent med den.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hallo, jeg er visst litt sent ute! Gratulerer med ny duppedings! Så klart dere blir gode venner, det er jo ganske praktisk å kunne surfe litt fra hvor man vil. Dessuten kan du vel ta bilder med den også, kan være greit når du er på farten. Jeg har aldri hatt pad selv, det får greie seg med PC, laptop og mobil. Stort sett er det PCen jeg buker mest uansett, og egentlig synes jeg det er ok.

    SvarSlett
  2. Hei hei! Jo da, helt klart spennende med en ny arena som skal utforskes, gøy å utfordre seg selv litt. Da jeg hadde sittet med ipaden en stund og gikk tilbake til mobilen, syntes jeg plutselig at mobilen var veldig liten, hehe. Men moro det her. Foreløpig er det nok fremdeles sånn at jeg går til PC'en hvis jeg skal gjøre viktige ting, svare på bloggen og så videre, men det er nok like mye gammel vane. Det går seg til!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)