søndag 24. november 2013

Gamle diktbøker frem i lyset!

De siste dagene har jeg arbeidet mer med redigering på bloggen enn selve skrivingen. Jeg har oppdatert eldre blogginnlegg, rettet og forbedret litt her og der. Blant annet fant jeg frem de supergamle håndskrevne diktbøkene mine, fotograferte dem og la ut bilde på samlesiden for diktene mine her på bloggen. Du må gjerne titte innom den diktsiden om du har lyst. Du kjenner sikkert flere av diktene. Mange av dem ble utgitt flere år etter at de ble skrevet, så til andre skribenter; Det fins alltid håp!

Her fins mange dikt som slett ikke skal frem i dagslyset, på ingen måte! Mange av dem er veldig personlige, og når de i tillegg er ganske så gamle og flere er dårlig eller enkelt skrevet... Hm ja, det sier jo litt. Sånn som den som ligger på toppen her for eksempel; det synes av hele boka at den har sett bedre dager. Innholdsfortegnelsen har løsnet og faller snart ut, og jeg har satt ørten bokmerker til dikt som eventuelt kanskje (men bare kanskje) skal kunne brukes til noe. Men det er vel litt av sjarmen med så gammelt materiale; Jobben med å se hva som faktisk kan utvikles videre, og hva som absolutt ikke kan det! Disse små kinesiske skrivebøkene er veldig holdbare og med god kvalitet!  Innholds-fortegnelsen som holder på å falle ut hadde jeg limt inn som ekstra ark med teip i ettertid, det er derfor den holder så dårlig!
Ellers har jeg jobbet med ting som har med skribentforeningen å gjøre. Det er alltid like spennende å se hvordan responsen blir når man planlegger førjulsfeiring, når det gjelder valget av tid og sted, for eksempel. Men jeg håper virkelig at det blir full klaff oppmøtemessig i år. Hvordan er det med deg; skriver du dikt? Kanskje til og med juledikt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?