tirsdag 15. april 2014

Limerick: De fjærkledte gule fra by'n.

Når jeg først har begynt å dra fram gamle limerick, tenkte jeg at du kunne få se en til, som passer litt mer inn i påskehøytiden. De limerickene jeg henviser til i dette og forrige blogginnlegg er publisert i en egen gjestebok for limericks som vi i ULFF hadde tidligere.

Husk å ikke kopiere, i allefall ikke uten å sette forfatternavn under. Og det er viktig for meg at de andres limericks også får stå i fred.

Dagens lille gule limerick;

De fjærkledte gule fra by’n
var virkelig litt av et syn,
der de rømte butikken,
ut av esken, mot trikken,
brukte sjarmkvota i stedet for gryn!

@Gro Jeanette Nilsen - 2006.


Bare lukk øynene og se de gule for deg, slik jeg gjorde da jeg lagde denne limericken..!

Riktig god påske!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre, og du må gjerne kommentere under!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


#grojeanettesdikt 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?