lørdag 15. november 2014

Skrivepause og familielunsj.

Brie, Cherry-tomater
og eggerøre til lunsj.
Det er viktig å greie å ta seg litt fri fra skrivingen innimellom. Man trenger pustepauser innimellom lange skriveøkter. For å hente seg litt inn igjen, og for å få litt avveksling. På den måten kan en også få ny inspirasjon.

Man trenger også å kose seg litt, kanskje spesielt nå som det er litt mørkt og regnvær ute. I dag var det koselig familielunsj hjemme hos meg.

Håper at du også har hatt en fin dag!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.


2 kommentarer:

  1. Ja, man skal hygge seg også, klart det! Hyggelig å ordne istand familielunsj, skjønner at det er en slags tradisjon hos dere! Jeg har bestemt meg for å stort sett bake brød de neste par årene (hehe, lett å si, men noe baking skal det i alle fall bli...). Sparer nok noen kroner, men det både smaker og dufter godt, og dessuten er det jo en fin greie å gjøre innimellom datajobbing. Og så holder det nok med max en økt i uken :)
    Jo takk, jeg har hatt en fin dag. Fikk ordnet med noen av de gamle diskettene jeg skrev om, og så har jeg vært på kino og spist indisk, pluss fått tid til 2 timers spasertur. Så jeg er fornøyd, selv om lunsjen ble litt knuslete, da... ;)

    SvarSlett
  2. Familietradisjon, ja kanskje det. Jeg har vel egentlig ikke tenkt så mye på akkurat det, det har bare blitt sånn noen ganger nå i det siste. Familien bor litt spredt og jeg bor liksom på midten, da er det jo greit å være her, men vi er ofte andre steder også.

    Synes det er gøy å høre at du baker, jeg gjør ikke så mye av det, bortsett fra når det er bursdag eller noe annet spesielt. Bakte vel litt mer før, mulig det er noe som bør prioriteres høyere, ja. De siste årene har jeg nedprioritert veldig mye til fordel for skrivingen. Å få ferdig manus har gått foran alt, sånn er det bare. Det er ok å arbeide intenst i perioder når man har et konkret prosjekt, men det kan jo fort bli litt mye også.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget?