mandag 22. desember 2014

Kaffelatte og... Griseører!

Etter flere tematiske skribentinnlegg, er jeg nå litt mer tilbake i nåtiden. Nåtiden og førjulstiden. I dag har jeg gjort unna det siste som sto igjen på innkjøpslisten min, blant annet har jeg handlet inn de tradisjonelle griseørene i dyrebutikken på Manglerud, som søstern's hund Ulla pleier å få i julegave fra meg :-) Høres spesielt ut, jeg vet det. Men de som har hund eller kjenner en hund, vet sikkert hva jeg snakker om, og jeg er helt sikker på at Ulla vet det også! I hvertfall pleier det å være veldig morsomt når hun går og snuser under juletreet og faktisk greier å finne den eller de pakkene som er til henne! Det er en hyggelig og litt personlig tradisjon, kanskje spesielt for meg som ikke lenger har daglig kontakt med dyr.


Det var egentlig deilig å ikke ha så stort shopping-program i dag, og kunne roe ned på en kafe' på Manglerud senter med en kopp kaffelatte. En del av gavene har jeg jo også levert fra meg, og flere går i morgen.


Ellers har jeg fått et par julekort i dag også, og avtalt å treffe en nabo i morgen formiddag, og jeg har også planer om kvelden, som jeg sikkert kommer tilbake til. Håper at førjulstiden din også er fin!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen

 

--------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Ha, jeg lurte litt på hva du skulle med griseører, kanskje et helt spesielt julerituale som jeg aldri før hadde hørt om, tenkte jeg :) Jo, dyr er lette å glede når man bare finner ut hva de blir begeistret for. Vet ikke om alle hunder er ville etter griseører, men tror det kan være noen individuelle preferanser også. så greit om man kunne skape like mye garantert glede ved gavene man gir til mennesker :) Skjønner at du er så godt som i mål, jeg er også det og det er fint å ikke måtte stresse på dselve julaften. Her gjenstår det meste av pyntingen så jeg vet hva jeg skal gjøre idag :) God lillejulaften til deg!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det! Og jeg setter stor pris på dine tilbakemeldinger. Og ja, jeg ble litt fristet til å nevne griseørene ja, selv om det ligger litt utenfor tema. Ikke for det; dyr skal også ha mat og dermed god helse :-)

    Lille julaften var koselig, den. Tror det kommer noe om dette i et eget innlegg om litt.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)