søndag 4. januar 2015

Litt om å holde seg oppdatert i egne prosjekter.

Joda, jeg vet jeg det er litt vel modig å hive seg på den godteriutfordringen jeg fortalte om sist, men jaja, jeg får bare gjøre mitt beste. Og nyttårsforsetter, de er det mange av. For eksempel det å komme ajour med ting. I kveld for eksempel, har jeg jobbet med å komme ajour med føring og innsending av rapportskjemaer til Senter for sjeldne diagnoser, over medisinforbruket mitt den siste tiden. Veldig glad for å kunne legge lokk på år 2014 i den sammenheng nå.

Men det fins helt sikkert flere ting å arbeide med for flere av oss, tenker jeg, når det gjelder å holde seg oppdatert. Er du ajour med fotosamlingen din, for eksempel? Hvordan lagrer du den? Er det for eksempel lett å finne frem hvis noen av dine nærmeste kommer og lurer på om de kan få se bilder fra i sommer?

Det er mye å ta tak i for noen og enhver, tenker jeg når det gjelder å holde seg oppdatert. Det er moro å vise frem bilder. Kanskje til og med bilder du selv er veldig fornøyd med! Da er det jo et poeng å vite hvor du har dem, og vite at du har et slags system. Har du?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Heisann, og lykke til med antisukkerprosjektet! Jeg tipper at hvis du greier det i en uke, blir ikke fortsettelsen så vanskelig. Jeg har selv kuttet ut litt godteri pga trangere budsjett i permisjon, men det gjør meg ingenting og når jeg handler husker jeg ikke engang at jeg pleide å røske med meg en stor pose X hver bidige gang jeg var innom butikken. Jeg sparer endel på å droppe den, men nå savner jeg den ikke engang :)

    Jeg kommenterer visst to innlegg her... foto har jeg selvsagt et system for, i alle fall lagres alle bilder i en årstallmappe, og inni den hender det også at jeg lager undermapper for steder hvor jeg har tatt en del bilder. I en periode la jeg opplysninger som fornavn på de som er med på bildet inn i filnavnet, dermed kunne jeg lett søke på f.eks. et navn innen et årstall, men det med navn har jeg vel droppet. Dessuten tar jeg nok mest bilder uten folk. Det som fortsatt er en utfordring er selvsagt backup og ekstern lagring. Har et par løse harddisker men er ikke så flink med en god rutine der.

    Fin søndag!

    SvarSlett
  2. Hei! Det er alltid spennende å høre hva slags rutiner folk har på lagring av fotos og andre ting. Ofte kan man plukke opp et godt tips eller få en ide av slikt! Jeg har også mapper sortert på årstall for ferdig bearbeidede bilder. Og forsøker å huske å ta backup av dem på ekstern harddisk innimellom. Men jeg merker jeg er spesielt flink til å ta backup de gangene jeg mistenker at PC-en brygger på et eller annet :-)

    Jeg tipper at ditt antisukkerprosjekt sikkert gikk bedre enn det mitt vil gjøre, men vi får se. Har egentlig ikke de voldsomt store forhåpningene, men jeg vil gjerne prøve, gi det en sjanse.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)