lørdag 26. september 2015

Høstlunsj og ankelblødning.

Kjære leser!

I dag hadde jeg som jeg nevnte sist familiebesøk av mamma og søsteren min til høstlunsj hjemme hos meg. Veldig koselig, da! Vi lunsjet på kjøkkenet med eggerøre, brie og rundstykker. Jeg fikk en koselig potteplante som du ser på bildet.

Jeg var veldig dårlig til beins, hadde tydelig en indre blødning i ankelen og haltet veldig. Jeg likte dårlig at det var sånn akkurat da, men selvsagt, jeg hadde sikkert vært litt ivrig i forberedelsene mine. tillegg hadde jeg for sikkerhets skyld også en blødning inne i hånden, men det vet jeg stammer fra et utrolig lite samarbeidsvillig dørhåndtak på verandadøren.


Etter lunsjen ble det så flott vær at vi tok med oss kaffen ut på verandaen, og solen varmet sånn at det føltes ikke lenger som høst, men sommer! Veldig deilig det da! Veldig godt med litt sol!

Etter at lunsjbesøket mitt dro klokken fire og jeg hadde fått meg en liten middagshvil, var det på tide å sette sprøyte og få bekreftet at smertene dreide seg om indre blødninger. Jeg visste jo det altså, jeg har da litt erfaring i egen sykdom. Og det tok ikke lang tid før jeg kjente at det begynte å jobbe inne på smertestedene både i ankelen og i hånden, en liten stund etter medisinering. Og borte ble smertene, men jeg vet jo ikke om de kanskje vil dukke opp igjen om en dag eller to, som slikt ofte gjør.

Og ja, det var riktig transfusjonsdag også, men jeg hadde droppet eller rettere sagt utsatt det om morgenen, fordi jeg hadde for mye å tenke på med lunsjbesøk, og tenkte at det derfor fikk vente litt. Av skade blir man klok. Og så videre...


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)