søndag 4. desember 2016

Andre søndag i advent, og slutt på papirkrisen :-)

Andre søndag i advent.
Kjære leser!

I dag kunne vi tenne to adventslys. Og så kunne jeg selvsagt fortalt deg om juleforberedelser, juleinnkjøpene jeg gjorde på fredag og det der, men da blir det jo ikke hemmelig lenger. Litt synd hvis de som pakkene er ment for leser om det på bloggen, ikke sant? Så ja, enkelte detaljer i desember må forbli hemmelig en stund, sånn er det bare!

I dag så jeg til min store lettelse at papirinnsamlingscontaineren utenfor blokken var tom. Jeg har ikke kommentert saken tidligere på bloggen min fordi jeg ikke hadde lyst til å klage så mye. Men nå
som det er i orden og kommunen faktisk henter papir igjen etter mange ukers fravær, kan jeg jo fortelle om hvor glad jeg er for det, ikke sant?


En ting var at containeren var helt full, men folk hadde jo satt fra seg nesten like mye utenfor den, det så ikke akkurat pent ut. Jeg var en av de i blokken som sendte klage (les: påminnelse!) til kommunen, både på mail og på Twitter. Svar fikk jeg også, faktisk. Jeg mener at når de er så opptatt av at vi skal sortere søppel, så må de følge opp og hente også. Men jeg er selvsagt glad for at de hentet vanlig søppel, enkelte steder gjorde de jo ikke det en gang, har jeg hørt.


Jeg stusset også litt på hentetidspunktet, men så kom jeg på at jeg ikke hadde vært utenfor døren siden fredag ettermiddag, selv om jeg syntes at det også var litt sent. Men kanskje de hentet her rett før de tok helg da. Jeg kan love at jeg var ganske rask med å hente de søppelsekkene jeg hadde lagret i boden, for å si det sånn. Det føles godt når ting ordner seg!


Ok, det ble kanskje litt mye om dette, men søppelsortering har med miljø å gjøre, og miljø lenker direkte til helse, altså mener jeg det passer på bloggen :-)


Og ja, jeg håper at du også har hatt en fin 2. søndag i advent!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)