torsdag 4. mai 2017

Hjemmehjelp og møter i borettslaget.

Kjære leser!

Jeg fikk heldigvis en ny hjemmehjelpdag, siden den opprinnelige falt på fridagen 1. mai, som jeg fortalte sist. Det kom derfor en hjemmehjelp i går, men det ble venting store deler av dagen.

Jeg hadde fått vite på forhånd at hun skulle komme i ti-halv elleve-tiden, men hun har vært her før, og jeg vet at det kan tenkes hun kommer tidligere eller senere, ingen som vet... Den morgenen hun skulle komme satte jeg derfor vekkerklokka på åtte, tenkte at det fikk vel holde, når avtalen var i ti-tiden. Klokken kvart over sju ringte hun imidlertid og dro meg ut av søvnen, kun for å informere om at hun kom klokken ett! Ok, flott å få beskjed når det blir endringer altså, men...

Likevel tok jeg det med en klype salt, det kunne fremdeles hende avtalen ble endret igjen. Og jo da, klokken kvart over ett ringte hun igjen og sa at "Jeg kommer snart". Så hun dukket vel opp her i halv to tiden. Men det viktigste var jo at hun kom til slutt da, ettersom det var en god stund siden det hadde vært noen hjemmehjelp her. Men jeg var glad jeg ikke hadde en annen viktig avtale etterpå som jeg skulle rekke!


Tirsdag var jeg på styremøte i borettslaget, hjemme hos en av de andre i styret. Veldig hyggelig, som vanlig! I kveld er det generalforsamling, altså for alle beboerne. Vanligvis er det veldig hyggelig, det også. Men i dag kjenner jeg på at jeg gruer meg litt, det var jo spesielt en periode her at det var litt mye rart med en nabo, uten at jeg har lyst til å utdype det så mye mer enn det jeg tidligere har fortalt.

I tillegg har vi hatt container her et par dager, det har vært fint å få ryddet litt opp, og få en oversikt over hva man egentlig har men slett ikke trenger... Prøver samtidig å få gjort andre ting, og da spesielt på skribentfronten. Føler jeg har flere ting som må gjøres ferdig nå, når det gjelder skriveoppdrag og annet... Men jeg har ikke så mange andre planer i helgen, så jeg tenker at det er en god plan å få unna litt av etterslepet og få litt mer ro da...

!
Takk for at du følger bloggen min!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Det blir fort en del jobb, eller ihvertfall litt å tenke på, når du er i styret der du bor. Jeg var styreleder i et sameie i et par år, og har også vært styremedlem i borettslag tidligere. Pyton når det dukker opp naboforhold man må forholde seg til, ikke lett å være profesjonell og medmenneskelig samtidig, saken må jo løses. Men styrearbeid er en fin måte å bli bedre kjent med naboer, og som oftest er totalen positiv :) God helg!

    SvarSlett
  2. Hei! Det er hyggelig å sitte i borettslagets styre, og jeg trives med en vara-plass. Men ikke så enkelt med vanskelige naboforhold, nei. Like etter allmøtet tok problemene seg opp igjen, vedkommende var tilstede på møtet, og ble kanskje veldig inspirert av det... Jeg får fortsette å holde øye med hva som skjer rundt her på nattestid også, tydeligvis... God helg!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)