søndag 24. september 2017

Kveldsbad, marked og sighetseeing i Spania.

Kjære leser!
På lilla benk i Spania.Jeg kom hjem til Oslo onsdag kveld, etter veldig fine dager i Spania. Da hadde jeg som tidligere fortalt i blogginnlegget Reisen til Spania - med noen endringer.vært der siden fredag. Det tok litt tid før jeg fikk laget ferdig dette blogginnlegget, rett og slett fordi jeg var litt sliten og hadde en del å styre med da jeg kom hjem. I tillegg fant jeg underveis i bloggingen ut at jeg måtte dele opp referatet litt. Og ja, du ser riktig; Benken på bildet er knall lilla! :-)

Det er lenge siden jeg fikk denne Spaniaturen i gave, så nå føles det nesten rart at jeg endelig har vært der. Utrolig synd at ikke reisefølget mitt kunne bli med, men sånn ble det bare.

Hjemme i Norge var det begynt å bli litt høstlig, så det føltes godt å komme ut av flyet og kjenne den spanske varmen som slo imot meg, og se familiemedlemmer som sto og ventet! Vel fremme i leiligheten spiste vi en deilig hjemmelaget middag; pasta-panne med laks. Om kvelden tok jeg likegodt et kveldsbad i svømmebassenget rett utenfor leiligheten. Det kjentes behagelig, etter å ha reist hele dagen, godt for kropp og sjel. Det ligger mye god helse i en svømmetur!

Lørdagsmarkedet er etter hva jeg skjønner noe for seg selv i Spania. Der ble det som seg hør og bør litt shopping på meg. Vi så salgsboder nedover hele gata så langt øyet kunne se, butikkene hadde trukket ut på gaten, og det var liv og røre! Mye folk og et stykke å gå, så vi tok med rullestolen. Kjøpte meg en ny, knall rosa lommebok som jeg ikke greide å gå forbi, og litt annet stæsj. Kjøpte også noen få postkort som jeg tenkte å sende hjem, kun til familie denne gangen. Tenkte at de fleste ser jo innlegg jeg legger ut på bloggen, Facebook, og andre sosiale medier, og postkortet tar jo fort en hel uke å sende fra utlandet, og når de endelig kommer frem, vet mottakeren alt fra før... Jeg er egentlig veldig opptatt av å sende postkort altså, men denne gangen ble det ikke så mange. Imidlertid hadde de ikke frimerker i noen av de butikkene og kioskene vi var innom.

På sighetseeing i Spania.Vi var på sightseeing, blant annet rundt i nabolaget og tittet, og så besøkte vi en annen strand enn de aller nærmeste som vi var på forrige gang. Det var en flott strand dette også, hvor jeg fanget fine bilder med ipad-kamera. Må forresten ta med at de bildene jeg er med på, er det min søster som har tatt.

Vi spiste middag på to restauranter i løpet av disse dagene. Først på en italiensk restaurant på lørdagen, og deretter en gresk restaurant som vi var på den siste kvelden, før jeg dro hjem til Norge. Selv valgte jeg Moussaka på den greske restauranten. Vi spiste forresten lunsj ute en dag også, da ble det pizza, gitt!

Gro Jeanette fanger bilder med Ipad-kamera.
Fanger fine bilder med
ipad-kamera.

V
i shoppet og fotograferte også litt på kjøpesenteret Zenia Bouleward. Været var fint i Spania, og vi hørte rykter om at det regnet hjemme i Norge.

Rent helsemessig var jeg i en del av ferien ikke helt i form, men forholdene tatt i betraktning er jeg veldig fornøyd likevel. Men det var kanskje bra at jeg hoppet i bassenget i starten av ferien.

Helt på slutten av turen fikk jeg endelig sendt avgårde postkortene mine, fra hovedpostkontoret. Som en av de andre jeg var sammen med kommenterte; Der måtte de vel i allefall ha frimerker! Jeg har planlagt et eget blogginnlegg om skriving i ferien. Det kommer etter hvert, det også. Samt et innlegg om noe flott jeg så i Spania. Blogginnleggene står i kø :-)

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.