mandag 25. september 2017

Spanias ville, fargerike fugler.

Kjære leser!

Det flotteste jeg så da jeg var i Spania denne gangen, må være papegøyetreet. Noe så utrolig gøy å få se "live"! Det var en fantastisk opplevelse å få muligheten til å se ville papegøyer, og hvor de bodde.


Det store treet hadde et digert reir som fuglene hadde bygget, og du så de grønne papegøyene komme flygende til reiret med små kvister i nebbet! Dette er jo en opplevelse av de helt store, for en gammel fuglevenn som meg! Her var det ikke snakk om et lite reir her og et lite reir der, men et digert felles reir midt i treet, så det ut til!

Helt fra jeg var barn har jeg lest og hørt om disse ville, flotte, fargesprakende fuglene som lever fritt i varme strøk. Riktignok var det Australia jeg hadde hørt at undulater, som jeg har mest kjennskap til og personlig erfaring med opprinnelig kom fra. Men papegøyer, opprinnelig fra Sør-Amerika, finner vi i Spania også.


Papegøyetre i Spania!
Papegøyetreet :-)




Fra papegøyetre i Spania.
Litt dårlig bilde, men jeg forsøkte å forstørre, slik at
du kanskje så vidt kan se den grønne papegøyen? 


Har du sett ville Papegøyer eller Undulater i varmere strøk? Og har du noen gang vært venn med en fugl?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Velkommen hjem! :) Alltid kjekt å ha med nye minner. Jeg har ikke sett et sånn reir, men så har jeg kanskje ikke vært klar over at var reir hvis jeg ikke så fuglene. Har sett små papegøyer som spiser en frukt fra en annen type tre, tok visst noen bilder også. Håper du har hatt en flott ferie!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for kommentar! Jo takk, det er alltid fint å komme hjem også etter en ferie. Men var veldig glad jeg fikk med meg denne papegøyeseansen, ja! Synd jeg ikke greide å ta bedre bilder av selve fuglene, men de var så langt unna og høyt oppe i luften, at det ble litt for vanskelig.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)