fredag 24. november 2017

Fra null hull til ankelblødning.

I går var jeg på obligatorisk undersøkelse hos tannlegen. Jeg er som tidligere fortalt hos tannlegen to ganger i året på grunn av blødersykdommen.

Det var et forferdelig vær et par dager akkurat da, så jeg var litt spent på føret, selv om jeg ikke skulle kjøre så langt. Onsdag var det nesten snøstorm, og jeg holdt meg inne, blant annet hadde jeg en vond arm og var glad jeg ikke skulle bruke bilen til noe eller gjøre noe spesielt akkurat den dagen.


Jeg tenkte jeg ville få en større jobb med å måke og skrape bilruter da jeg skulle dra utpå dagen torsdag. Det var fremdeles uvær, men det hele hadde gått over til mildvær og ble et veldig regnvær i stedet. All snøen hadde smeltet da jeg skulle dra, jeg trengte ikke måke eller skrape noe som helst! Veldig glad for det! Også armen var bedre, så turen min til tannlegen gikk fint, til tross for det enorme regnværet. Ettersom det ikke ble funnet hull i tennene, er jeg ferdig behandlet der for i år, og det kjennes bra!

I dag hadde jeg besøk av mamma, vi var blant annet nede i butikken og handlet, men jeg var ikke særlig god til beins i dag. Det er slitsomt å ha vondt i bena og ikke kunne gå skikkelig, man blir gående litt anstrengt for å forsøke å unngå å belaste det som gjør vondt, og blir ganske sliten av det. Så da mamma dro hjem tok jeg en litt tidligere hvil enn vanlig, men fortsatte å hangle etterpå og kunne nesten ikke trå på foten. Det var helt tydelig at jeg hadde en blødning i ankelen. Enden på visa var at jeg satte sprøyte en dag tidligere enn planlagt, og etterpå ble jeg merkbart bedre.

Ok, jeg ser selv at ikke alle deler av denne bloggposten er like positivt ladet, men smerter og blødninger er noe jeg bare må ta med på kjøpet her i livet i forbindelse med blødersykdommen. Men jeg er som sagt glad for at været i allefall ble enklere å ha med å gjøre enn antatt!

God helg!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!



--------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?