søndag 4. april 2021

Besøkte Rykkinntoppens bibliotek!

Flott ide, med bibliotek i blokken!
Rykkinntoppens bibliotek!
I går var jeg på en dags påsketur hos moren min i Bærum, sammen med søsteren min. Veldig koselig, med pizza til lunsj og så deilig aprilsol på verandaen på selveste påskeaften, at en nesten skulle tro det var sommer!

En av tingene som sto på agendaen, var å titte på det flotte, interne biblioteket som beboerne i den nye blokken der mamma bor, har laget helt selv med egne bøker, der man kan låne eller ta med seg bøker alt ettersom, og sette fra seg bøker man selv har lyst til å donere! 

Jeg var spent på å se dette bibliotek-prosjektet, som jeg hadde hørt så mye om! Utrolig flott tiltak! 


Jeg tok med meg noen bøker til hyllen jeg også, som jeg fant i bokhyllen hjemme og som jeg ikke trengte lenger, blant annet noen eldre formingsbøker og litt sånt. 

Tok også med meg noen av postkortene jeg for noen år siden trykket opp med et av mine egne dikt på, tenkte at hvis noen vil titte, så kan de jo det! Dette diktet er tidligere omtalt i forbindelse med en liten konkurranse jeg hadde på bloggen for flere år siden.

Gro Jeanette Nilsen besøker Rykkinntoppens bibliotek!
Gro Jeanette Nilsen besøker
Rykkinntoppens bibliotek!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

#grojeanettesdikt 

 Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Koselig konsept. Noen ganger trenger man brått en bok å lese :)
    Vi har et telefonkioskbibliotek i nærheten. Så fint :)

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for kommentar! Ja, veldig hyggelig, dette! Og jeg har hørt om telefonkiosk-bibliotek, leste om det et eller annet sted for en stund siden. Veldig gode ideer, begge deler! :-)

    SvarSlett
  3. Så flott tiltak! Mange har jo bøker stående som man har lest og aldri leser igjen. Hyggelig å pynte med hjemme, men ofte har man jo noen til overs. Husker jeg kom over en kontainer på miljøstasjonen i bydelen hvor man selvbetjent kan donere eller ta med både bøker, dataspill, leker m.m. Bøker er blitt ganske dyre, så mange setter nok pris på sånne lokale bytte/låne sentraler. Og diktkortene dine blir nok også populære :)

    SvarSlett
  4. Hei! Takk for kommentar! Ja, super ide'! Gøy med folk som er så kreative at de finner på noe sånt som dette! Og det føles så uendelig mye bedre enn å bare kaste bøkene! :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)