mandag 12. april 2021

Fullt fokus på manuskriptet!

Jeg har brukt den siste tiden til fullt fokus på manuskriptet mitt. Påsken er over for lengst, og her har det vært redigering for full rulle. 

Jeg har gått igjennom manus for å sjekke noen gamle begreper. Jeg hadde da jeg var liten for vane å beskrive konkrete ting med egenlagde uttrykk, og det synes jeg er greit, ja kanskje til og med litt originalt, bare jeg forklarer i boken hva det egentlig er for noe. 

Jeg har også flyttet på tekstbolker som jeg ved gjennomlesning fant ut at passet bedre et annet sted i manuskriptet. Det er det jeg har drevet mest med i dag.

Til de av dere som innimellom spør hvordan det går med manuskriptet, så er nok det enkleste å følge med her på bloggen. Jeg ser jeg har vært fraværende en liten stund nå, men det har vært så mye å drive med.

Det er ikke rart dere spør heller, for jeg har jo arbeidet med dette manuskriptet lenge. Men det er fremdeles vanskelig å svare helt konkret. Noen ganger føler jeg at det går veldig bra, andre ganger ser jeg at det gjenstår mye mer redigering enn jeg hadde trodd. 

Så ja, det varierer litt, dette her. Akkurat nå synes jeg at jeg har ganske god kontroll på redigeringen. Enn så lenge.

Mer redigering i morgen!


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Mye av det å skrive er jo redigering. Flytte en setning. Skrive samme scene om igjen. Og om igjen.
    Du nærmer deg et ferdig manus. Hold ut :)

    SvarSlett
  2. Takk for oppmuntrende ord, Augusta! Ja, jeg er spent på fortsettelsen. Og på om det er noe lys i enden av tunnelen, he he...! :-) Håper det går bra med skrivingen hos deg også!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)