torsdag 23. mai 2013

Dikt: Et sykehus for deg - et sykehus for oss.

Det kan være artig å lese egne gamle dikt. Det har opp gjennom tiden blitt mange av dem, og noen er bedre enn de andre, selvsagt. Men det som slår meg, er at de diktene som handler om sykdom, sykehus eller vanskeligheter blir aller best, og faktisk kan dikt om i utgangspunktet negative ting, bli litt morsomme. Og du, opphavsretten husker du, ikke sant?! Ta gjerne kontakt med meg hvis du vet om et tidsskrift, forlag eller annet som kunne vært interessert i å trykke dette diktet mitt! Det kan selvsagt ikke kopieres uten tillatelse. Jeg har passet på å dokumentere opp og ned og i mente at diktet er skrevet av meg.
Ideen til akkurat dette diktet kom, ja nettopp, på Rikshospitalet. Jeg må jo trekke litt på smilebåndet da, over formen for humor som kommer frem her. Det er jo bra man kan le til tross for det faktum at man er på et sykehus;


Et sykehus for deg - et sykehus for oss! av Gro Jeanette Nilsen



Lese flere av Gro Jeanette Nilsens dikt?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

#grojeanettesdikt 


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Det var en positivt dikt om sykehus opphold, morsom var det også. Jeg leste flere ganger og jeg måtte le. Kjære deg, du som har vart på sykehuset så mye og ennå klarer du være positivt og ser det som ditt andre hjem. Som jeg alltid sier om deg; kjære Gro, du er alltid positivt og morsom selv om du lever med mye smerter, sykdoms symptomer og medisiner. Du har alltid vart engasjert i mye og jeg husker alle de samlinger du arrangerte for å samle sammen gamle og nye venner. Du er en positivt og glad menneske, og jeg må si du er mentalt sterkt. Dette dikte bør du ramme inn og gi den i gave til Riks’en. Jeg tror de komme til sette stor pris på det og de komme til henge den et eller annen synlig sted så både pasienter og pårørende kan se og lese den.

    SvarSlett
  2. Kjære Sarita!
    Tusen takk for kommentar på sykehusdiktet mitt! Det er et litt gammelt dikt, men jeg liker det egentlig enda selv også. Artig påfunn å ramme det inn og gi det bort, hehe. Kanskje jeg gjør det en dag!

    Jeg kan forresten fortelle at da jeg nettopp hadde laget dette diktet, sendte jeg det inn til Rikshospitalet. Det var fordi jeg så av nettsidene at de satte opp sin egen revy på sykehuset jevnlig, og det visste jeg ikke fra før. Jeg sendte inn diktet til revyen, men de kunne ikke bruke det fordi revyen allerede var ferdiglaget. Men de sendte meg fire gratisbilletter til forestillingen, derfor tok jeg med meg noen av mine venner fra ULFF på revy. Jeg kan love deg at jeg aldri har ledd så mye på Rikshospitalet, verken før eller siden! :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)