søndag 15. september 2013

To litterære aktiviteter på en og samme dag!

Gro Jeanette Nilsen utlyser skrivekonkurranse på Deichmanske bibliotek avd. Bøler.Endelig tid for å feire Oslo bokfestival! Jeg sto opp ganske tidlig for å få tid til medisinering og slikt som du som følger bloggen har lest om her før. Jeg skal ikke kaste bort din tid på å repetere det her.

Vi i Unge Lovende Forfatteres Forening (ULFF) møttes først på Deichmanske Bibliotek avdeling Bøler, for å vise frem ULFF's egen hylle hos biblioteket. Vi er midtveis i september, og lørdagsværet ser ut til å bli bra! Utlysning av skrivekonkurranse var det som sto først på programmet, før vi reiste inn til Oslo. Det føltes nesten som en liten nasjonaldag, dette! Og for et stort program vi hadde laget, i to deler! Her bilde fra utlysningen av skrivekonkurranse.
Ivrige deltakere fra ULFF på bokfestivalen i Oslo.
Turen gikk videre til bokfestivalen i Oslo. Her studeres programmet enda en gang. Hva skal vi velge, tro? Vi var som sagt utrolig heldige med høstværet, og det la ikke akkurat noen demper på iveren! Ikke antydning til regn, ikke for kaldt, ikke for varmt. Fantastisk :-)
Kaffepause på bokfestival.
I løpet av en travel dag trenger man en lunsjpause. Kaffebrenneriet hadde en nydelig yoghurt og kaffelatte. Det kunne trenges etter mye trasking. Køen var så lang at den rakk gjennom hele rommet og ut døren i andre enden av rommet :-)


Gro Jeanette Nilsen, på bokfestival i Oslo.Det var så mange spennende foredrag jeg kunne tenkt meg å overvære, men en får ikke med seg alt. Mange av dem ble arrangert samtidig, noe foregikk langt fra hverandre så det ble en del gåing. Med krykker, vonde bein og mye å bære på grunn av at jeg lot meg friste til å handle bøker, må jeg nok innrømme at jeg var litt sliten etter hvert ja... Oslo sentrum var full av mennesker, og mye av tiden ble brukt til å stå i kø. Men bare det å se det engasjerte livet rundt oss, enorme bokhav og kjendiser og forfattere overalt og virkelig mye å se og høre på, var en stor opplevelse i seg selv! Vi traff mye folk, hadde fine samtaler med mange, du verden så hyggelig!



Vi fikk med oss showet Hete poeter og ord som faller, på Sehesteds plass, der forfatterne (bl.a. Jan Erik Vold) hadde stilt seg opp i hvert sitt vindu i bygningene rundt, veldig kreativt og artig laget! Noe av det vi hørte på,  også dette på Sehesteds plass, var intervjuet med Arve Tellefsen, der han fortalte fra sitt liv og sin nye bok "Æ må jo spæll?". På bildet skimtes Arve Tellefsen så vidt på scenen i bakgrunnen.
Hyggelig å treffe Myriam som jeg kun kjenner via internett!

En av de tingene som var veldig hyggelig, var å møte Myriam Bjerkli, som jeg har hatt nettkontakt med i over ti år, men aldri før hadde truffet i virkeligheten! Myriam driver Liv Forlag, og du ser festivalteltet deres i bakgrunnen.

Jeg har flere bilder, men en del av dem er av andre privatpersoner, forfattere (blant annet Jon Michelet), venner også videre. Ettersom det ikke er alle jeg får spurt om tillatelse fra, tror jeg ikke at jeg skal sette inn bilder av dem her.


Jeg har vært på boksalg!
Vel hjemme, var det på tide med en aldri så liten oversikt over alle bøkene jeg hadde kjøpt. Veldig mange på billigsalg, andre tilnærmet normalt. Den som ligger øverst  er skrevet av Myriam.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

5 kommentarer:

  1. Der der så herlig ut, moro at du traff My også. Jeg har ikke møtt henne, men vi har vært i samme nettskrivemiljø noen år. Hun er svært dyktig ;)

    SvarSlett
  2. Ja, det var artig å treffe henne, etter å ha hatt kontakt i ti år! Og ja, hun har vært med i skrivenettverket hos oss også, men det begynner å bli en del år siden nå.

    SvarSlett
  3. Hvilket skrivenettverk hadde dere? Der du kjenner Bjørn fra og?

    SvarSlett
  4. Hun var et medlem i skribentforeningen ULFF som du kan lese om på bloggen, for en del år siden. Bjørn kjenner jeg ikke så godt, han var en ekstern person som vi hadde kontakt med i forbindelse med utveksling av Limericks på nettsiden, ettersom jeg husker. Men det er veldig hyggelig at vi kan ha kontakt på Facebook :-)

    SvarSlett
  5. Ja, jeg kjenner Bjørn gjennom nettpoeten ( nettpoeten.com) hvor vi begge hadde drifsansvar. Det var en fin tid. Var der jeg ble kjent med My og :)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)