lørdag 14. desember 2013

Gratulerer med dagen, til verdens beste mamma!

Mamma fyller 70 år!I går, på Lucia-dagen, fylte min kjære mamma 70 år. Jeg skal ikke si så mye om bursdagen, men på en blogg om mitt liv med kronisk sykdom synes hun ganske vesentlig, ettersom hun har vært en fast klippe i livet mitt bestandig. Det er ikke lite hun har blitt dratt med på når det gjelder både planlagte og mindre planlagte sykehusbesøk! Som eksempel kan nevnes alt fra operasjoner, nyreblødninger og akutte lungeproblemer, for ikke å snakke om hjerneblødningen jeg hadde som toåring! Og enda er dette kun toppen av isfjellet, ettersom fast medisinering, sykehusbesøk og smerter som sagt har fulgt meg hele livet.


Jeg vet enkelte mener at det å skryte av foreldre kan virke litt barnslig, men jeg bare ler av sånt, jeg. De som sier det vet jo ikke hva de snakker om, og hvor mye som ligger bak! Mamma har alltid stilt opp, til tross for at hun ikke har hatt så god helse selv heller de siste årene. Og det fins ingen bedre anledning til å rose henne enn i forbindelse med en så stor bursdag! Luciadagen er for meg ensbetydende med at mamma har bursdag. Og det er jo koselig da, når jeg til og med får kommentar fra en barndomsvenninne over Facebook om at hun fremdeles husker at mamma har bursdag den dagen!

Mamma er ikke den som vil ha så mye oppmerksomhet, så jeg og min søster fikk ikke lov til å sende inn bilde til lokalavisen. Imidlertid ble dette langt på vei fikset likevel, ettersom alle jubilanter nevnes automatisk i avisen. Så hun ble listet opp som 70 års-jubilant. Det var riktignok uten bilde, men det var jo litt artig likevel da :-) Blomstene på bildet fikk hun til sin store dag, fra noen andre i familien. Utover dagen ble det mye blomster i tillegg til andre gaver, og det kom også spesialutsendt "blomster-og vin"-bud på døren hjemme hos henne!


Fordi hun fortjener det. Selvfølgelig.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)