søndag 14. september 2014

Møtet med redaktørene på Oslo Bokfestival.

I forrige blogginnlegg fortalte jeg fra den første dagen min på Oslo bokfestival, der jeg var på et utrolig interessant foredrag. Det var på kveldstid, og fordi det ble ganske intenst og var såpass spennende, var jeg forståelig nok litt sliten da jeg kom hjem etter en begivenhetsrik kveld.

Planen var å dra på enda et foredrag i dag, dvs. dagen etter, og da var det på dagtid. Men jeg var veldig usikker på om jeg orket å reise ut igjen i dag. Jeg vurderte seriøst å droppe det helt, men det var noen argumenter som talte for at jeg skulle dra. Det foredraget jeg hadde sett meg ut, og som jeg mente selv at jeg absolutt burde reise på og finne ut hva var, var noe som het "Lunsj med redaktørene".


En redaktør fra hvert av de fire største forlagene skulle være tilstede. Jeg syntes kanskje det hørtes litt seriøst ut, ja kanskje til og med en smule skummelt? Men jeg fant snart ut at det ville jeg jo aldri få vite om jeg ikke dro dit!

Etter møtet med redaktørene
tok jeg dette bildet av døren
inn til Kulturhuset. Og møter meg
selv i døra?!
Jeg kastet meg i en taxi igjen (parkere egen bil midt i Oslo sentrum er helt umulig, så den tanken droppet jeg). Da jeg endelig hadde kommet så langt var jeg egentlig litt sent ute etter eget skjema, men taxisjåføren sa at det ville gå kjempebra, og det gjorde det også. Jeg ankom da de var i ferd med å avslutte foredraget som hadde vært før det jeg skulle på. De fire av landets største forlag; Gyldendal, Aschehoug, Cappelen Damm og Vigmostad og Bjørke, hadde laget et foredrag om prosessen for bokutgivelse, og til slutt svarte de på spørsmål fra salen. Uhyre spennende forelesning, midt i blinken for meg som virkelig lurer på hvor manuset mitt vil ende opp som ferdig bok til slutt, etter alle de rundene jeg har hatt!

De fire representantene fra forlagene hadde skilt foran seg på bordet, som fortalte hva de het og hvilket forlag hver av dem representerte.

Veldig glad for at jeg valgte å dra på akkurat dette foredraget! 


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)