fredag 31. oktober 2014

Fikk god tid til å tenke.

Da jeg var ufrivillig fange i offline's makt en hel uke som jeg fortalte i et tidligere innlegg, fikk jeg god tid til å tenke. Ja, for man kan faktisk tenke uten internett også. Jeg hadde jo fremdeles PC og blant annet Word, hvor jeg lagde noen utkast til fremtidige innlegg til bloggen.

Problemet er bare at når jeg leser de blogginnleggene nå etterpå, er de liksom ikke så viktige lenger. De handlet om hva jeg har drevet med den uken offline-tilværelsen varte, hvor mange ganger jeg hadde snakket med nettleverandøren per dag, og så videre. I det store og hele blir det litt uinteressant på bloggen min, i allefall nå, etter at ting er i orden igjen. Men ja, jeg kan godt si at jeg var litt frustrert, det er ingen hemmelighet.


Jeg fikk god tid til å tenke, som sagt. På noen av de tingene jeg skulle gjøre når jeg kom meg på nett igjen (selv om jeg ikke visste hvor lang tid det ville ta, om vi snakket timer eller uker). Noe av det jeg tenkte på har jeg nå fått gjort. Det handlet mye om å oppdatere blogger og sosiale medier, men også om mail som skulle sendes ut. Det fins også noen flere ting på den listen, som ikke er tatt tak i enda. Jeg må kanskje få helgen på meg, men det kommer, det også. Snart!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

2 kommentarer:

  1. Hei! Hehe, det der må vel kalles avhengighet? Å planlegge hva man kunne gjort online, istedet for å benytte anledningen til å gjøre noe som er heeelt offline :) Jeg bare tøyser, har jo hatt sånne offline dager selv og vet hvordan det er. Og dessuten var kanskje den planleggingen nødvendig. Noen ganger blir det jo ikke så mye planlegging mellom det man gjør på nett fordi man gjerne gjør det direkte.
    Apropos å forberede kommende innlegg - jeg synes det er rart, men ofte handler blogging om å ta det der og da, blir teksten liggende mer enn en dag så blir ihvertfall jeg mer kritisk. Har noen kladde-innlegg som var gode ideer da jeg startet, men som aldri ble brukt.:)

    SvarSlett
  2. Ja, blogger er jo litt ferskvare vet du, jeg synes også det man skriver der og da ofte blir aller best. Men innimellom er det greit å ha noen planer og litt struktur.

    Joda, jeg gjorde jo litt andre offline-aktiviteter enn å bare planlegge blogginnlegg! Jeg gjorde blant annet en del oppdateringer i ting jeg hadde forsømt i lang tid, nemlig fotoutprint, montering i album osv. Og jeg drakk te med en nabodame som gjerne ville ha besøk. Sånne ting, som en kanskje ikke tenker så mye på når en er opptatt med å surfe på internett :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)