torsdag 4. juli 2013

Gøy å se min gamle arbeidsplass på TV!

I dag har jeg igjen sett min gamle arbeidsplass og arbeidsgiver i programmet "Oppgrader" på TV2! Det er med andre ord på tide å mimre litt fra tiden jeg jobbet som førskolelærer.

Gro Jeanette Nilsen, på tur med barbehagen.Året var  1996, og jeg jobbet som veileder i en familiebarnehage i Nittedal, jeg bodde i Ragnhild Schibbyes veiVestli den gangen. Jeg husker denne  familiebarnehagen som et fantastisk sted med mye flott natur og koselige mennesker. Jeg trivdes veldig godt, det var mennesker jeg syntes jeg fikk god kontakt med. For meg passet det godt å bare jobbe noen dager i uken, ettersom helsen min satte grenser, i tillegg er jo også førskolelæreryrket ofte ganske aktivt. Likevel ser jeg jo at jeg er adskillig sprekere den gangen enn det jeg er nå, selv om det hendte også den gangen at turdager måtte utsettes eller at krykkene var med på jobb.
Gro Jeanette og liten kattunge!
Likevel var det en flott tid, ,jeg har alltid sett tilbake på tiden hos dem som både opplevelsesrik og fin!
Dette bildet ble knipset inne i en stall vi besøkte.

Jeg har mange fine minner fra denne tiden! Det var derfor utrolig gøy å se dem på TV, spesielt ettersom barna i familien var 4-5 år da jeg jobbet der, nå er de voksne! Jeg så tilfeldig den episoden for en tid tilbake, og det var så flott å se stedet og menneskene igjen, virkelig en stor overraskelse!

I dag gikk det hele i reprise (Sånne repriser kan jeg like!) Det som også er artig, er at jeg for kort tid siden fikk kontakt med noen av dem igjen via Facebook. Mange takk til både Facebook og TV2! Og selvfølgelig mange takk til disse flotte menneskene jeg jobbet hos den gangen!


Ekornbesøk i barnehagen!
For å skjerme personene her, har jeg bevisst unngått å legge ut bilder av andre enn meg selv.

Ekornet kom helt opp på trappen til huset barnehagen var i, for en matbit. Det var stor stas for barn og voksne!







Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)