tirsdag 12. november 2013

Skriveøvelse på Litteraturhuset: Jeg gleder meg.

"Jeg gleder meg sånn til å komme i gang med skrivekurset. Tror det blir fint å få prøvd seg litt og satt ord på ting, treffe likesinnede, se hvilke oppgaver vi vil få, se hva jeg får ut av det. Det blir fint å komme i gang på ordentlig, etter å ha meldt seg på og begynt den lange ferden mot målet; Å vite at man har vært på et to kvelders skrivekurs på Litteraturhuset i Oslo.

Jeg har tatt med meg litt av hvert; en refusert novelle, to ferdige bokmanus, jeg vet jo ikke hva jeg vil få bruk for her! Den refuserte novellen er om julen, tenkte at kanskje… Den er i og for seg ferdig, men jeg føler at den mangler et større poeng enn den har nå."


(Skriveøvelse fra skrivekurs på Litteraturhuset i Oslo, 11. november 2013.)


Forklaring; Denne teksten virker kanskje litt ustrukturert. Poenget var at vi fikk oppgitt de aller første ordene; "Jeg gleder meg sånn til", og disse ordene måtte være starten. Hva som kom etterpå, om det var å glede seg til jul eller hva det var, ja det var helt opp til meg. Jeg husker jeg tenkte at det var mer interessant akkurat her og nå å fokusere på dette skrivekurset. Det hele måtte skrives på fem minutter, da kom stoppsignalet; vekk med penn og papir :-)


I ettertid har jeg kun delt en lengre setning og fjernet en ny setning jeg aldri fikk skrevet ferdig da vi fikk beskjed om å legge fra oss penn og papir :-)



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)