onsdag 4. desember 2013

Gode ideer om å dele på litteraturen!

Jeg vet helt ærlig ikke hvem som har skrevet den bloggposten Bokdeling i borettslaget som jeg fant helt tilfeldig. Grunnen er at det er en anonym blogger, men jeg fikk lyst til å kommentere det på min egen blogg, etter som min blogg også handler mye om litteratur.

Jeg har vært ute for noe liknende som denne bloggeren, bare ikke fullt så flott. Et sted jeg bodde for mange år siden, lå det en dag store bokbunker oppå papircontaineren utenfor blokken, og det var bare å forsyne seg. Mest sannsynlig kan det ha vært opprydning etter et dødsbo eller noe, og de som ryddet syntes det var for galt å sende alt sammen til papirinnsamlingen. Og det er jeg helt enig i. Dette er vel snart femten år siden, men jeg plukket med meg de bøkene jeg var interessert i, og har noen av dem ennå.

Men tilbake til bloggeren jeg refererte til; Jeg hadde mer sans for den versjonen vedkommende fortalte om.  Det hørtes litt mer hyggelig ut, og litt mer arrangert og gjennomført! Og det er selvsagt et poeng å få frem at de som legger ut bøkene må passe på å rydde vekk det man selv har lagt ut etter en stund, om det er noe igjen som ikke de andre vil ha! Dette var faktisk en god ide', kanskje jeg prøver den selv en gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)