søndag 12. januar 2014

Lurt av egen sykdom...!

Ja vel, så føler jeg meg litt lurt. Det er bare å innrømme det Men det er sannelig ikke alltid godt å vite hva man feiler til enhver tid med denne sykdommen min. I forrige post Ikke sitt og heng over PC'en sa jeg at jeg hadde vondt i ryggen, for ja, jeg hadde det. Og har det ennå på sett og vis. Det er bare det at smertene har oppført seg annerledes de siste dagene.

Jeg kan helt sikkert være flinkere til å passe på hvordan jeg sitter ved PC, som jeg var inne på. Og jeg kan sikkert ha hatt litt vondt i ryggen på grunn slike ting. Men det greiene jeg har hatt de siste dagene er noe mer. Det var utvilsomt nyreproblemer i tillegg. Jeg ble rett og slett ganske dårlig, og ved medisinering ble det enda litt verre, noe som ofte skjer ved nyresmerter. Da blir gjerne det meste vanskelig å gjøre, og matlyst blir borte. Og når man bruker mye krefter til å prøve å bekjempe smerter, blir man fort sliten.

Det eneste fornuftige å gjøre var egentlig å regulere på transfusjonsdagene mine. De største smertene kom på fredag, ergo flyttet jeg den transfusjonen jeg skulle hatt på lørdag, en dag frem. Det er rett og slett sånn jeg må gjøre det, også i følge sykehus og leger. Og flyttet jeg først på en dag, så må jeg flytte på senere dager også. Puslespill kalles det.

Nå kjennes det mye bedre. Jeg er tilbake til bare en smule ryggvondt men det er til å leve med. Blir likevel glad om det også kan forsvinne. Og du - vi husker det med å passe på hvordan vi sitter ved PC'en likevel, gjør vi ikke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)