lørdag 11. januar 2014

Ikke sitt og heng over PC'en!

Gro Jeanette på Cato-senteret.I dag blir det definitivt ikke noen shoppingtur eller noe annet luksusliv! Jeg har de siste dagene hatt vondt i ryggen, og derfor ikke orket så mye. Var en tur på Manglerud Senter og handlet litt på onsdag, og det var etter det at dette startet. Mulig jeg har løftet eller båret på feil måte. Dette stiller nok i kategorien "vanlig" vondt i ryggen, det er ikke indre blødninger involvert her tror jeg.

Bildet her er hentet fra 2009, på
CatoSenteret i Son. Den gangen var jeg på rehabilitering og opptrening etter en operasjon, men tenkte jeg skulle bruke bildet av meg og skjelettet som jeg kalte "Søren", for å illustrere det med at det er viktig å passe på skjelettet. Her i dobbelt forstand! Og hvis du synes jeg selv står litt rart her, er det fordi dette er juks, da jeg på den tiden sitter i rullestol. Derfor litt krampaktig oppstilling for fotografen (og Søren!) En gang jeg la ut skjelettbildet av Søren på Facebook, fikk jeg spørsmål om man ikke fikk noe mat på CatoSenteret. Og jeg måtte jo svare at jo da, det ser bare ikke sånn ut på bildet :-)

Men tilbake til dagen i dag. Jeg går ofte med bare en krykke, det kan være en mulig årsak til ryggproblem nå. Eller har jeg kanskje sittet på feil måte ved PC’en? Ganske sannsynlig at forklaringen ligger der også. Jeg husker hva min gamle fysioterapeut på Stovner Senter sa; "Har du sittet og hengt over PC-en igjen nå da?" Hm. Han hadde nok et godt poeng der. På den tiden jeg gikk til behandling der for over tretten år siden, gikk jeg til og med på dataskole, så ja, jeg hadde helt sikkert sittet og hengt over PC'en. Så hvis du som leser vil ha et godt råd;

Ikke sitt og heng over PC'en, slik du sikkert gjør nå (?) Rett deg opp i stolen med en gang!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)