onsdag 15. januar 2014

Kvinnekurs på gamle Institutt for blødere, 1999.

Gro Jeanette på kurs, på gamle Institutt for blødere.
Kvinnekurs på
"Institutt for blødere".
I april 1999 deltok jeg på et kvinnekurs arrangert av  «Institutt for blødere» på Vestli i Oslo. Instituttet lå den gangen i Vestlisvingen. Det var ganske enkelt å forholde seg til rent praktisk, da jeg den gangen bodde på Vestli i en av instituttets utleieleiligheter i Ragnhild Schibbyes vei, ikke så langt unna. Det skulle nesten godt gjøres å finne en mulighet til å slippe unna:-)

Dette var et to dagers kurs, men ettersom jeg bodde så nær, overnattet jeg hjemme. Det er mulig jeg gikk glipp av litt av det sosiale på kvelden, men jeg mente løsningen min var god. Jeg var ellers veldig spent, for jeg var slett ikke vant til å delta på slike kurs. I en del av oppveksten var jeg jo "allergisk" mot mye av det som hadde med blødersykdommen min å gjøre, som jeg har fortalt mye om på bloggen min. Det er godt tiden har fått jobbe litt med saken!

Jeg var referent fra dette kurset, og innlegget mitt sto på trykk i Blødernytt 2/99. Dette er å lese på Bløderforeningen sine nettsider, publisert der i ettertid, i oktober 2011;
Kvinnekurs anno 1999.

Jeg syntes at det var et veldig hyggelig kurs, og husker godt at at jeg og ei av de andre jentene var på handlerunde på Stovner Senter imellom foredragene. Det ble også tatt et samlebilde av oss jentene den siste av de to dagene, men jeg synes ikke jeg kan gjengi det her uten tillatelse. Men ettersom jeg står helt ytterst på bildet, kan jeg jo klippe litt og legge ut en liten bit av bildet i allefall!

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)