søndag 23. februar 2014

Dikt: OBS! Smittefare!

Joda, det er tiden for det, vet du. Vi blir alle innhentet av influensa innimellom. Tenkte jeg skulle dele med deg et dikt jeg skrev om saken for en del år tilbake.

Og nei, jeg har ikke influensa nå, altså. Jeg kom bare på at dette diktet kanskje passet i en blogg som denne. Influensaen kommer før eller siden til meg også - men da er det ikke alltid man er i humør til å sitere egne dikt :-)


Dikt: OBS! Smittefare!

Når feberen raser i kroppen
og du mer ligger enn sitter der
med kakaokoppen
med håp om å jage
feber og hoste på dør
husk det er vanlig influensa
og tvilsomt at du dør!
Heng opp skilt utenfor;
"Ingen adgang for virus i denne stue"
Så kan du håpe å bli kvitt all snue.
Husk bare på at virus smitter
- snart er det kanskje i din PC det sitter!


- Gro Jeanette Nilsen, 2006.


Lese flere av Gro Jeanette Nilsens dikt?

#grojeanettesdikt 

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei på en søndag! Jepp tiden er kanskje der, men synes det er lite snakk om influensaen i år. Fint å trøste seg på et dikt,uansett :) Jeg har ikke hatt influensa på mange år, og pc'en holder seg bra frisk også. Men kakao fikk jeg alvorlig lyst på nå!
    Nyt søndagen og hold deg unna viruset! :)

    SvarSlett
  2. Jo, takk for det! Ikke noe influensa her i stua, heldigvis! Og ja, drikk kakao :-) Fortsatt god søndag!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)