torsdag 1. mai 2014

Hyggelig å henge ut flagget 1. mai.

Kalenderen viser 1. mai, og flagget er hengt ut på verandaen. Jeg synes det er en hyggelig tradisjon å flagge den dagen. Og spesielt er det flott med flagg i et så nydelig vær som vi har i dag, selv om det kanskje er litt kjølig. Vi er også kommet til den måneden da jeg veldig usikker og famlende begynte å blogge i fjor, selv om det var litt lenger uti måneden.
1. mai fra min barndomstid og oppvekst huskes først og fremst som
mormors bursdag. Min mormor lever dessverre ikke lenger, hun døde for snart nitten år siden. Men jeg kan vel flagge litt for henne likevel?

1. mai har alltid vært en hyggelig dag.
Det er viktig å av og til stoppe opp og se på de små gledene og her og nå, ikke bare skynde seg videre til neste dag og neste uke. Her vaier flagget på verandaen min, klokken 11 i dag.

 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Ja visst er det kjekt å flagge! I det hele tatt er det kjekt med tradisjoner, og ikke minst å huske dem og gjøre det som man pleier. Jeg har bare et lite flagg i balkongkassen på 17. mai, men det er altid like stas med "flaggheis".

    Leste på ULFF at du fortsatt venter på svar vedr manus. Kjedelig når det tar så lang tid, håper det er fordi de er flere på saken og at det gjøres en grundig jobb! Tvi tvi!

    SvarSlett
  2. Hei igjen! Ja, det håper jeg også, hehe :-) Jeg la ut den saken på ULFF-blogger og ikke her, rett og slett fordi jeg syntes det var greit å legge ut noe litt mer personlig skribentliv der også, og ikke bare rent skrivegruppe-stoff bestandig. Jeg har tro på det med litt variasjon innimellom. Pluss at jeg hadde skrevet så mye om det her inne på min personlige blogg fra før.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)