tirsdag 29. april 2014

Besøk når det passer dårligst.

Å våge å klatre høyere...
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Ja du vet kanskje selv hvordan det kan se ut hjemme når du har vært bortreist og akkurat kommet hjem og åpnet kofferten. Uansett om du har vært på ferie i tre uker eller en liten helg. En salig blanding av klær som skal vaskes, sko og lesestoff du har hatt med deg, toalettveska er så vidt åpnet, jakker og andre ytterklær som ikke trenger vask er lagt litt til side, og så videre.

Jeg tok en pause i oppryddingen etter Hankø-helgen min fordi jeg skulle sette sprøyte. Medisinutstyret var pakket ut, klargjort og det var bare å sette i gang. Da, og akkurat da ringer det på døren.

Det er to karer fra hjelpemiddelsentralen som skal innom og se på de stolene jeg tidligere har nevnt her, og forsøke å reparere den ene. Huset flyter over etter turen min, og jeg sier til dem at jeg ikke er helt i form, men de er i nabolaget og syntes det passet veldig godt å komme innom meg også. (Ja, særlig, det kunne ikke passet dårligere...) Ettersom de besøkende skal på både kjøkken og stue for å se på stolene jeg har der, må jeg unnskylde at jeg er i gang med medisinering og sette sprøyte ettersom alt sammen ligger fremme, og at det er "litt" rotete her. Men altså, jeg regner med at folk fra hjelpemiddelsentralen har sett litt av hvert, hørt litt av hvert og tar det hele med fatning. Og jo da, de fikk reparert den ene stolen så godt de kunne på foreløpig basis, men det er likevel noe galt med den, så de mente uansett den burde skiftes ut.Hvis vi går litt tilbake i tid, mot starten av bloggen min, går det frem at uventet besøk når jeg driver med blødermedisin ville vært bortimot verdens undergang. Nå gir jeg litt blaffen egentlig. Når folk kommer uanmeldt og i tillegg har med helseting å gjøre, så får de tåle såpass.

Jeg har visst hatt en aldri så liten utvikling tankemessig på dette planet i løpet av det året jeg har arbeidet med denne bloggen. Jeg nevnte noe av det i innlegget Mer åpen om sykdom da jeg begynte å skrive om den.Bare for å presisere så jeg ikke blir misforstått; Kjempeflott at det kom folk fra hjelpemiddelsentralen, det var bare et litt uheldig tidspunkt. Jeg hadde blitt glad om jeg hadde fått visst det litt på forhånd. Vi kan jo la et av naturbildene jeg tok på Hankø i helgen illustrere det å våge å klatre litt høyere og bestige nye topper og ta sjanser:-)


Takk for at du følger bloggen min!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)