mandag 28. april 2014

Flott SPA-helg på Hankø!


Gro Jeanette har ankommet Hankø!
Som jeg nevnte i forrige bloggpost, har jeg vært på Hankø Fjordhotell og Spa . Jeg reiste fredag, og kom hjem i dag. "Damenes helg" i forbindelse med Foreningen for blødere i Norge var både sosial og nyttig denne gangen også. Det var tredje året nå at "Damenes helg" ble avholdt. Aprilværet viste seg fra sin aller beste side, en skulle nesten tro det var sommerferie! Noen kalte meg "Den rosa damen", hehe. Skjorta er ganske gammel da, men noe av det mest holdbare jeg har av klær, og passer godt i reisesammenheng. Dessuten elsker jeg den knallrosa fargen!For folk med medisiner er det til stor hjelp at rommene er utstyrt med eget kjøleskap. Jeg skrev en gang bloggposten Et kjøleskaps hemmeligheter, som illustrerer poenget her. Om hotellrom har kjøleskap er noe jeg alltid legger merke til. Før i tiden måtte jeg  levere fra meg medisiner i resepsjonen på hoteller jeg var på, men alt er jo så mye enklere med kjøleskap på rommet! Det sies at det ikke er like viktig som før fordi medisinene nå er blitt mer holdbare enn tidligere. Så for noen timer hadde det gått, men ikke en hel helg, tenker jeg.

Rådyr på Hankø.
Jeg våknet klokken sju den første morgenen, og var så heldig å få se
en flokk på fem rådyr rett utenfor hotellvinduet i det flotte sommerværet! Jeg må si det er en idyllisk måte å våkne på! Dessverre gikk jeg intetanende til verandadøren da jeg våknet før jeg rakk å hente mobilen, derfor stakk de fleste nye vennene mine av før jeg rakk å fotografere dem. Men noen fikk jeg da med meg! Jeg så ikke de fine dyrene noe mer, men noen av de andre jentene kunne fortelle at de hadde truffet dem senere da de hadde vært på tur.


Midt på dagen var det vannaerobic i hotellets basseng. Jeg var litt småskeptisk til det, da jeg ikke visste helt hva det ville gå ut på, jeg foretrekker stort sett å bade på vanlig måte. Men det gikk helt fint, det var egentlig bare å være med på det man greide.



SPA på Hankø.Senere på lørdagen hadde jeg bestilt SPA-time. Fine foredrag fra eksterne foredragsholdere er også flott å ha med seg. Imidlertid var det sånn at den ene foredragsholderen holdt på mye lenger enn vi på forhånd hadde trodd, noe som gjorde at jeg var nødt til å gå litt før foredraget sluttet for å rekke Spa-timen. Jeg syntes det var litt dumt, men hadde ikke noe valg. Til SPA må en være på plass i tide! Det var aroma-massasje, som jeg også valgte i fjor. Det gjorde godt for kropp og sjel! Jeg synes det å ha mulighet til å ta spabehandling på denne helseturen er en ganske vesentlig bit, som også gjør det hele enda litt mer spennende og interessant. Kronen på verket, kan du kalle det.

Kursnotater fra Hankø.Her litt kursnotater fra foredraget på lørdagen. Det er nyttig å få med seg slike kurs, det er ofte veldig interessante temaer! Dette var også i år en fantastisk fin helg som jeg vil leve på lenge! Jeg ble kjent med veldig hyggelige jenter i tillegg til de jeg kjente fra tidligere opphold. Jeg legger ikke ut bilder av personene på bloggen. De jeg traff skal få lov til å være litt mer private. Det ble tatt flere bilder av solglade jenter, men de kommer heller ikke her.



Flott natur på Hankø.I knallværet vi hadde kan det bli gode bilder på idylliske Hankø! Jeg var fornøyd med flere av fotoene mine denne gangen, men bloggen får bare et lite utvalg. Den flotte naturen i dette været var virkelig et syn, og til stor inspirasjon, både til foto og innenfor skriving. Det er dessuten mye god helse i å være i så flott natur!

Og du – tilbake til noe jeg har skrevet om på bloggen tidligere i innlegget Hva skjedde med postkortene? De har fremdeles ikke postkort på Hankø. Da jeg spurte i resepsjonen fikk jeg greie på at de har sluttet med det. Litt synd det da.

Jeg kommenterte at postkort kan være god reklame for hotellet og stedet. Jeg forstår det sånn at enkelte synes postkort er gammeldags, men mange synes fremdeles det er en hyggelig reisetradisjon å både sende og motta feriekort i postkassen. Du får derfor betrakte blogginnlegget mitt som et postkort til deg fra meg :-)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)