torsdag 2. oktober 2014

Flott forfatterforedrag av Ragde og Lindell!

Flott forfatterforedrag av Lindell og Ragde.
Flott forfatterforedrag av Unni Lindell og
Anne B. Ragde. Her ved boksignering.
Det ble en veldig fin kveld på Litteraturhusets forfatteraften, med foredrag av Unni Lindell og Anne B. Ragde. Jeg dro dit sammen med styret i ULFF, så vi var tre stk. fra oss. Veldig flott foredrag, og hyggelig å få kjøpt rødvin i baren! Jeg nevnte i et tidligere blogginnlegg at jeg skulle dit. Jeg var ikke helt i form egentlig, men det kom seg heldigvis betraktelig utover kvelden, i og med at medisiner var tatt et par timer tidligere. Det var faktisk veldig godt å komme seg ut og tenke på noe annet!Jeg kjøpte en bok av Anne B. Ragde, hennes nyeste roman "Jeg har et teppe i tusen farger". Har hørt at den skal være god. Jeg fikk den også signert! Jeg hadde også tatt med meg en litt eldre bok hjemmefra, skrevet av Unni Lindell. Hadde hørt rykter om at man kanskje kunne prøve å få en bok signert selv om man ikke handlet. Synes selv det er litt på kanten, men...

Boken jeg fikk signert av Lindell, passer i grunnen veldig godt å fortelle om på bloggen min om helse og skribentliv. Tittelen på den er
"Skjelettet er et stativ man kan henge fra seg kroppen på"! Veldig artig liten bok om helse, full av gullkorn hørt fra barnemunn. Jeg finner dessverre ikke noen lenke til denne hos Bokklubben eller andre steder. Selv fikk jeg den boken for mange år siden i bursdagsgave fra en skolevenninne fra Barnevernsakademiet, da jeg fylte 26 år. Det sier litt om hvor lenge det er siden... Videre i den artige boken står det også at "Skjelettet er med på å stramme oss opp. - Vegard 5 år." (Lindell, 1992.) Når det står i den boken, er det helt sikkert sant..:-)

I køen med folk som skulle kjøpe og få signert bøker, var det flere som fikk tatt bilde med de to forfatterne. Det fikk jeg også! Jeg har imidlertid vært litt usikker på å legge det ut på bloggen min. Men det er jo min personlige blogg og jeg er med på bildet, så det må vel kunne gå an. Bildet ble tatt av en tilfeldig person bak meg i signeringskøen. Jeg er ganske sikker på at flere av de som tok bilder sammen med Ragde og Lindell i kveld legger ut bildet på nett, og disse forfatterne er jo offentlige personer som lot oss ta bilde. Så... Da gjør jeg det, jeg også. Håper på tillatelse (eller tilgivelse) for publisering. Ikke det beste bildet av meg personlig ser jeg, men det får gå. Det ble en litt rar vinkel når jeg sto bøyd sånn.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

PS: Dette innlegget hadde en teknisk feil og måtte derfor publiseres om igjen i ettertid...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)