fredag 19. desember 2014

Har du gode svar-rutiner?

Jeg har tidligere antydet på bloggen min at jeg har tatt kontakt med flere steder i forbindelse med bokprosjektet mitt. Jeg har også fortalt at jeg ofte har fått gode tilbakemeldinger.


Imidlertid er det også enkelte som ikke svarer i det hele tatt, det er helt stille. Jeg må jo si at jeg lurer litt på hvorfor. Selvsagt kan det hende at mailen min drukner i et hav av mail hos enkelte, jeg skjønner det. Men det tyder vel på at de ikke har rutinene sine helt på plass når det gjelder hva de har svart på og hva de ikke har svart på? Eller de lar alt ligge i innboksen, og glemmer å slette ting som er uvesentlig? Hm.

Jeg sendte også en mail til et sted, skal ikke henge ut noen offentlig her, i slutten av november. Jeg fikk da ganske raskt et midlertidig svar om at de skulle komme tilbake til saken straks, men da hørte jeg aldri noe mer. Interessant... Mangel på svar gir meg mange spørsmål;

1) Har de i det hele tatt sett mailen (gjelder hvis jeg ikke hører noe i det hele tatt)

2) Synes de mailen min er så totalt meningsløs at de bevisst velger å ignorere og ev. slette den?
3) Ligger mailen min i bunken som heter "Dette skal jeg se på en eller annen gang når jeg kjeder meg"?
Og så videre.


Jeg skjønner at folk har mye mail og henvendelser. Men igjen; Rutiner, rutiner, rutiner. Jeg får vel ta meg en runde og forsøke å purre opp noen av disse sakene igjen, da. Og se om jeg (og andre) blir noe klokere av det. Og du, ja det er snart jul. Men noe av det jeg etterlyser sendte jeg ut i november og allerede i oktober, så da er ikke julen noen unnskyldning. Og jeg sende faktisk noe enda tidligere også.


Jeg har sendt bokprosjektet til et forlag, brev til et par foreninger samt noen mer personlige mail til privatpersoner via sosiale medier, som det aldri kommer noe svar på. Jaja. Jeg håper de det gjelder i allefall får en riktig god jul! :-)


PS: Apropos svarrutiner; Hva med å lage et aldri så lite nyttårsforsett?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

2 kommentarer:

  1. Nei, jeg har desverre ikke det. Jeg er distre, men det vet heldigvis folka mine godt. Mange er det selv også ;) Derimot er jeg rask på jobbmail.

    SvarSlett
  2. Hei, jo jeg kjenner til det. Jeg er distre selv også, men når det kommer til mail, er jeg nøye med å legge ubesvarte mail enten i kladdelementer, hvis det er vanlig mail, eller jeg lager meg en liste offline, over mail/brev/svar jeg må huske å sende. Og stryker det når det er gjort. På den måten holder jeg oversikt. Men det kan selvsagt skje noe som gjør at jeg glemmer det likevel. Det viktigste er vel at en forsøker å holde oversikt, og vet hvordan en skal greie det best mulig, tenker jeg.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)