torsdag 14. mai 2015

Matopplevelser fra Losby Gods.


Matopplevelser fra Losby Gods.
Forrett den første dagen på Losby;
en nydelig blomkålsuppe.
I blogginnlegget Damenes helg på Losby Gods for en stund siden, lovet jeg visst leserne mine at jeg skulle lage et eget innlegg til bloggen om matopplevelsene den helgen. Jeg vet ikke hvor interessant det er for akkurat denne bloggen, men det var i alle fall utrolig mange flotte retter og mye godt, og som tidligere fortalt var jeg der jo i en helsesammenheng med Foreningen for blødere i Norge. Jeg tok en del matbilder, og da kan jeg jo legge ut noen av dem. Jeg har vel en følelse av at leserne mine har registrert at løftet mitt om referat og bilder om hotellmaten ikke var oppfylt enda, så da kommer dette her!
Matopplevelser fra Losby Gods.
Laks er alltid godt
- denne også!
Ikke alle bildene ble like bra, derfor tenker jeg at det holder å legge ut noen av dem. Det var flere retter per måltid, så det skal noe til å huske hva alt sammen var for noe!

Jeg sa til en av de som serverte at jeg blogger om helse og tenkte å skryte litt av maten, og lurte i den forbindelse på om jeg kunne få en liste eller en meny over hva vi spiste, men det kunne jeg ikke, dvs. de hadde kanskje ikke slikt å levere ut. Jeg forstår godt det altså, men tenkte bare at jeg måtte spørre. Da ville det blitt litt lettere å referere tilbake til alle de flotte matopplevelsene og være mer nøyaktig.


Suppene vi fikk som forrett var helt nydelige, og jeg husker ikke alt hva det var, men den ene var i alle fall en blomkålsuppe. Helt himmelsk! Det var så en kunne fortsatt med suppen og hoppet over noe av det andre, men nesten alt var veldig godt, altså.


Som tidligere fortalt på bloggen er jeg veldig glad i fisk, og det fikk vi også servert her! Kjempegodt var det! Og det var jo så mange småretter, mellomretter, hovedretter osv. så en kunne jo gå rent i surr! Her gjaldt det å holde tungen, gaffelen eller skjeen rett i munnen!


Matopplevelser fra Losby Gods.
Nydelig dessertkake
- en av de mange
flotte dessertene på Losby!
Helt ærlig så virket det som vi var flere som hadde litt problemer med en stek som var litt lite stekt, og de som serverte fikk nok med seg at den ble liggende igjen hos flere av oss! Men dette var etter hva jeg kan huske den siste dagen før avreise, og det var jo så mange flotte og nydelige retter til alle disse måltidene, så det gjorde ingen ting, synes jeg i alle fall.

Når det gjelder matopplevelser og måltider må jeg selvsagt også referere tilbake til de to flaskene med rødvin som quiz-laget vårt vant på lørdagen. Selv om det er vin og ikke direkte mat, hører det i høyeste grad hjemme på denne bloggposten!

Mat stiller som kjent også innenfor kategorien helse, så selv om ikke dessertene var like sunne som resten, så tror jeg det får gå, jeg må jo nesten ta med det også! Desserten er jo viktig i et måltid med mange retter, og den er alltid spennende! Så også denne flotte desserten vi fikk servert, jeg tror det var på lørdagen. Det var i det hele tatt så mange flotte desserter på Losby Gods at jeg fint kunne laget en egen bloggpost bare om det - og jeg må minne om at jeg var bare på Losby en eneste helg!
Og ja - det er langhelg nå, og kanskje koser du deg med litt ekstra god mat for anledningen. Så da får dette blogginnlegget bli en liten hilsen til deg fra meg. Si fra om du som leser vil ha flere desserter, da! God torsdag!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?