søndag 28. juni 2015

Ingen høye hæler til meg, takk!

Det er ikke så ofte jeg kommenterer nyhetssaker fra nettavisene på bloggen min, men tenkte at denne vil jeg si noe om. Side 2's artikkel Så farlig er høye hæler for kroppen din fikk meg til å tenke på min egen oppvekst, hvor jeg helt bevisst aldri har brukt høye hæler.


Som tidligere fortalt måtte jeg operere og forlenge begge akillessenene mine da jeg var ti år gammel på grunn av gjentatte indre blødninger, og har ikke engang tenkt tanken om å skaffe meg høyhælte sko. Da mener jeg ikke bare litt hæl, men ordentlige hæler.


Jeg ser at dette kanskje bør utdypes fordi det ser ut som jeg motsier ting jeg har sagt før, ettersom jeg har sagt at jeg måtte forhøye hæler på sko. Jeg greier altså ikke å gå uten noe som helst hæl og må forhøye hælene på sko litt, men det er noe ganske annet enn å gå med ordentlig høyhælte sko!


Jeg husker godt det var veldig populært hos venninnene å ha høye hæler. Heldigvis falt jeg ikke for den fristelsen. Jeg kjente vel meg selv godt nok, kanskje? Klok av skade?


Uansett. Pent og elegant kanskje ja, men hva med helsen da? Man skal jo helst greie å gå på føttene også, og beholde helsen i ettertid er kanskje også interessant?


Ok, det var bare min umiddelbare kommentar til artikkelen.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?