tirsdag 1. september 2015

Skriving og redigering, og vann som ikke blir borte.

Hva? Har jeg ikke vært på bloggen siden søndag? Vel, det stemmer nok. Jeg har vært litt for travelt opptatt med en tekst jeg arbeider med for tiden. De siste dagene har bestått av en god del redigering og korrekturlesning. Og å vurdere frem og tilbake, sammenlikne, ta standpunkt, redigere enda mer. Det skal ikke være bare enkelt å være skribent! Nå håper jeg imidlertid at teksten min er blitt bedre enn den var. Jeg skal nok fortelle mer om dette etter hvert.

Og ellers? Jeg fikk beskjed om at vannet skulle stenges på dagtid i dag, så jeg tappet vann og satte i kjøleskapet, og passet på å ta klesvask etc. i går kveld. Det kom ikke bare varsel felles i blokken, det kom også tekstmelding fra kommunen. Men tror du det skjedde noe? Nei da. Ingen ting. Akkurat som sist det kom varsel om at vannet ville bli borte. Men de må kanskje sende ut. For sikkerhets skyld. Hvis de skal fikse noe er det kanskje greit å ha gitt beskjed. Bedre det enn om det skulle bli omvendt, så det skulle skje noe så vannet ble borte uten at folk fikk vite noe på forhånd?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Kjedelig med sånne tomme trusler om vannstenging, selv om det så klart er bedre den veien, enn om vannet ble stengt uten varsel. Vedlikeholdsarbeider må nok til okke som...

    Kjenner igjen det med flikking på tekst, man kan jo fortsette i det uendelige, det er alltid en setning som kan justeres litt. Jeg er i feriehuset og har httil skrevet en ny novelle og avsluttet en jeg påbegynte i sommer. Dessverre er begge basert på mine kreative ideer, heller enn ukebladformatet, så det er ikke sikkert at de blir solgt, men det er moro å skrive når ideene vokser mens man jobber, og stoffet kjennes originalt. Skulle ønske jeg visste om steder som vil ha noveller som er for sære for ukebladene :) .

    SvarSlett
  2. Takk for svar! Så flott at du har nye noveller! Det der med å få gjort ferdig tekster som har ligget "på vent" en stund er noe jeg liker godt! Av en eller annen grunn gir det litt god samvittighet ovenfor meg selv :-)

    Det fins opptil flere nettsteder som driver med litteratur og publiserer både noveller og andre tekster. I ULFF publiserer vi kun medlemmenes tekster (bortsett fra at vi tar inn eksterne Limerick på en egen Limerick-side også!), men nå tenker jeg mer på nettsteder som er mer åpne for alle, uten at man trenger medlemskap. Søk litt i Google, så finner du sikkert noen! Eventuelt kan jeg sende deg noen forslag etter hvert. Nå må jeg nesten fortsette litt her, arbeider med en tekst/prosjekt jeg må sende fra meg innen kort tid. Skal fortelle mer om det etter hvert. Ser du har publisert nytt, skal lese og komme tilbake til det litt senere i dag, tenker jeg. Vi høres!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)