mandag 12. oktober 2015

Litt sent ute med påmeldingen denne gangen...

Kjære leser!

I dag har jeg vært i kontakt med Foreningen for blødere i Norge (FBIN), for å høre litt om det var mulig å melde seg på et arrangement som er om en måneds tid. Imidlertid visste jeg at det ikke var sikkert at det gikk, fordi fristen hadde gått ut. Men jeg fant ut at jeg måtte i alle fall høre med dem, det kunne jo hende det var flere plasser igjen.

Dette var et arrangement jeg ikke har vært med på tidligere, så jeg
nølte nok litt for lenge med å melde meg på. Jeg hadde ikke hørt hvilke temaer som skulle komme opp, dessuten var jeg litt usikker på hvordan det ble med akkurat den helgen, om jeg hadde mulighet og så videre.

Men jeg var litt for sent ute ja, det var fullt. Det går helt fint altså, jeg var jo klar over den muligheten. Men det var jo greit å ha spurt i alle fall, så vet jeg det. Da jeg spurte om dette fikk jeg også vite hvilke temaer og foredragsholdere som skulle komme, så da trenger jeg ikke lure på dette! Akkurat det kan jeg selvsagt ikke skrive om på bloggen min, men det blir helt sikkert interessante foredrag, for de som skal delta.

Imidlertid er det flere arrangementer i løpet av et år som jeg kan være med på, så jeg får satse på å bli med på et av de andre, og være ute i god tid med påmeldingen, jeg pleier da virkelig å melde meg på innen fristen...  Ok, det er en påminnelse til meg selv, her trengs det skjerpinger! Planlegging, med andre ord. Så da har jeg i alle fall et mål :-) Ikke alltid like lett å følge med og ta stilling til alt som skjer, og helst alt samtidig...


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

9 kommentarer:

  1. Hei! Ja sånn kan det gå. Det hjelper ofte å være ute i god tid :)

    Men du, jeg har oppdaget noe vedr bloggen din som jeg lurer på om kan ha sammenheng med at diverse bloggruller hos andre ikke lenger fanger opp de siste oppdateringene hos deg. Jeg bruker flere ulike nettlesere, og i en av dem skjer det noe rart når jeg leser bloggen din. Feltet "Populære innlegg" i høyre side skjelver! Det har jeg aldri sett i noen blogg tidligere, og jeg tror det kan ligge noen feil koding i enten det elementet, eller i rester etter et element som tidligere lå like før. Jeg husker du hadde en annonse i høyre siden tidligere, lå den like over "Populære innlegg", og i så fall, kan det ligge igjen en rest som lager krøll?

    Sjekk under Utforming, om elementet som inneholdt annonsen fortsatt ligger der, det kan du jo slette.

    Du kan også lette "Populære innlegg" og legge det inn igjen på nytt. Det genereres jo automatisk, så du mister ikke noe.

    Hadde vært så fint om bloggen din kom med på bloggrull igjen :)

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for kommentar og for at du prøver å hjelpe ved å komme med gode tips! Jeg setter stor pris på det. Jeg har nå gått igjennom litt, og "Populære innlegg" har jeg nå lagt inn på nytt. Skjelver det fortsatt? Jeg forsøkte å se om det kunne ligge igjen noe etter den gamle annonsen, men jeg finner det ikke, men så er jeg jo ikke så veldig teknisk av meg. Forsøkte å gå inn i koden, men der skjønner jeg jo ikke så mye...

    Jeg forsøkte tidligere å legge inn listen over blogger jeg følger på nytt, og passe på at begge bloggene jeg driver er med i listen for å se hvordan det ruller, men denne personlige bloggen min kommer fortsatt ikke opp. ULFF-blogger kommer fint opp på bloggrullen, og selv om det er to forskjellige blogger så har jeg begge to i Blogger og på samme sted. Har også forsøkt å sammenlikne de to, for å finne feilen. Vet jeg har hatt reklame en gang på denne personlige, men ikke på ULFF-blogger, samt at jeg har mer informasjon, innlegg og bilder på denne bloggen. Merkelige greier. Har også sendt informasjon om dette til Blogger flere ganger og forklart problemet, uten å få noe særlig svar.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm, så rart. Ser at "Populære innlegg nå ligger helt øverst i høyre side. Nå skjelver ikke det elementet, men istedet skjelver det f.o.m. teksten "Totalt antall besøk på siden min:", og videre nedover derfra. Det skjer bare i den ene nettleseren, så folk flest ser nok ikke skjelvingen, men siden dette kun skjer på din blogg, tenkte jeg at det kan være noe feil kodet i høyre side. Innleggene eller headingen oppfører seg nemlig helt normalt.

      Vedr den annonsen så har du sikkert slettet den, men hvis du velger "Formgiving" fra den menyen som finnes i kulissene helt til venstre, nesten nederst, så får du opp layouten for bloggen. Der ser du hvilke elementer (gadgets) som finnes i høyre side. Der kan du også endre rekkefølgen hvis du ikke hadde tenkt å legge "Populære innlegg" øverst.

      Se om det fortsatt ligger en "gadget" hvor den annonsen var. Den må ha ligget i en gadget, trolig "text" eller "html/script". Kanskje det ligger igjen en rest av annonsekodingen. Slett hele gadgeten som annonsen lå i, med mindre det også ligger andre ting i den enheten, da.

      Hvis ikke det finnes noen sånn gadget etter annonsen, kan du prøve å slette og deretter legge inn telleren på nytt. Jeg kan titte innom igjen senere og se om det får noen effekt :)

      Slett
    2. Hei igjen, nå har jeg forsøkt å se litt mer på det. Vet jo at jeg kan endre hva jeg legger hvor, men helt enig i at det må være noe galt et sted. Jeg har nå fjernet noen av modulene og lagt dem inn igjen, og endret litt på rekkefølgen. Det var et par ting jeg ikke fjernet, fordi jeg var usikker på hvordan det ville bli. Har jo ikke lyst til å starte telleren helt på nytt osv. Det er to ting som ikke ligger der nå, og det er deleknappene til Google+ og Twitter. Håper at det ser bedre ut nå, mulig at jeg legger inn igjen de modulene som mangler. Tenker også at vi burde tatt dette litt mer internt enn rett på bloggen, men det får ikke hjelpe. Er det noe som skjelver fremdeles?

      Slett
    3. Hei - her igjen. Fpr ikke tilgang til epostserveren min akkurat nå, så jeg er nødt til å skrive her likevel. Men du trenger jo ikke å publisere, eller så kan du slette etterpå.

      Ser at du har flyttet telleren, og den skjelver ikke lenger. Nå starter det ved "Mine bokmerker" som vel er neste ledd.

      Er du helt sikker på at det ikke ligger et element like etter "Følgere" og før "Mine bokmerker"? Det virker jo som om noe påvirker det som kommer etter et visst punkt i layouten. Et element som bare inneholder en rest av en feilkode synes ikke for besøkende, men dui vil se elementet i Fomgiving/layoutbildet.

      Du kan eksperimentere med å flytte rundt på flere sånne gadgets, de kan også flyttes til hovedkolonnen. Jeg titter innom igjen senere i kveld for se hvor det rister, hehe.

      Forresten, når nettleseren som reagerer på et eller annet har bloggen oppe, kan jeg høre at pc'en/vifte kjører hardere. Så snart jeg lukker fanen med bloggen din, roer viften seg igjen. Som sagt, det er kun en nettleser, ikke alle, men den oppfører seg ikke sånn når jeg besøker andre blogger.

      Slett
    4. Rare greier det der. Det høres ut som det er et visst punkt på bloggen ja, enig i det. Finner ikke noe eget element mellom der du sier, men jeg skal forsøke å flytte noen elementer enda mer. Det kan ta litt tid, du kan vente litt med å titte innom, må bare svare på en mail som kom opp her først, så skal jeg se på det.

      Slett
    5. Nå har jeg flyttet noe helt ned på siden, bare for å teste det ut. Det skal selvsagt flyttes tilbake etter hvert. Er det noe som skjelver nå?

      Slett
    6. Nå skjelver ikke noe - rene krimen dette :)

      Men ikke lenger den ryddigste bloggen jeg har sett, hehe

      Slett
  3. Oi, du verden. Men da kommer spørsmålet om jeg tør å flytte det tilbake, hehe. Kan jo ikke ha et sånt rot her inne, helt enig :-) Redd for at noe kommer til å reagere igjen når jeg flytter det tilbake. Skulle nesten tro jeg kanskje hadde for mange moduler der... Hm, får prøve og se hva som skjer. Kan likegodt lage en bloggnovelle ja, hehe.

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?