søndag 29. november 2015

Før-advents-lunsj og nostalgi.

Kjære leser!

I går hadde jeg før-advents-lunsj hjemme hos meg, med noen fra nærmeste familie. Veldig fint å kunne kose seg litt, i motsetning til fredagens tannlegeopplegg, selv om det tross alt gikk bedre enn fryktet.

Søsteren min hadde med seg Flax-adventskalender til både meg og moren vår. Veldig koselig! Selv har jeg nå sluttet å lage julekalender til nevøene mine, men har jo gjort det i alle år siden de var små. I år har det vært litt høyt tempo her skribentmessig inntil ganske nylig, derfor var det egentlig greit å ikke ha julekalenderproduksjon hengende over seg. Men julekalender-tradisjonen var veldig moro, og ga en god porsjon julestemning, som jeg aldri kommer til å glemme!

Jeg har tidligere fortalt litt om den julen da ankelen min skulle opereres i november. Det jeg nok ikke nevnte, var at jeg måtte jo rekke å få levert julekalenderne før jeg skulle legges inn på Rikshospitalet før operasjonen. Jeg satt oppe halve natten og pakket inn pakker, og fikset på kalenderne med nål, tråd og rød og grønn filt. Forsøkte mer eller mindre desperat å få kalenderne ferdig før levering. Noen ganger kunne det bli hektisk med sånne juleforberedelser også, og det var jo ganske vesentlig å få avlevert kalenderne før 1. desember! Ta gjerne en titt på blogginnlegget mitt for to år siden, om du lurer på hvordan julekalenderne jeg lagde så ut.

I dag kan vi tenne det første adventslyset :-)



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Hyggelig tradisjon med adventskalender! Husker godt spenningen rundt de gamle posekalenderne som var vanlige på 70-tallet. Begynner å bli noen år siden jeg hadde. I år blir det ihvertfall ikke noen kalender, og knapt nok julefeiring i det hele tatt pga reisen. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei, ja jeg kan til og med huske at jeg hadde julekalender da jeg var liten med små plastfigurer! Tror nok ikke de hadde slått an nå for tiden :-) Selv om du skal reise bort så synes jeg du må unne deg litt julestemning. Ha en fin dag, du også!

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?