mandag 15. august 2016

Snart på høstlanseringsfest hos Cappelen Damm.

Kjære leser!

Da jeg våknet i morges var jeg glad det bare var mandag. For da har jeg enda litt tid på meg, tenkte jeg. Men senere på dagen så jeg annerledes på det, for nå gleder jeg meg til det er på tide å dra.

Det er bare å innrømme det, jeg er litt i overkant spent. Ingen vits i å forsøke å skjule det. Jeg har jo besøkt forlaget Cappelen Damm mange ganger før. Noen ganger på skrivekurs, andre ganger for å se på forfatterforedrag. Jeg har tidligere skrevet litt generelt om det å gå på litterære arrangementer. Og selvsagt har jeg vært hos forlaget flere ganger for å levere fra meg bokmanuskript i resepsjonen. Men nå er jeg invitert på høstlanseringsfest, og det føler jeg er noe ganske annet. Hvor mange ganger opplever man det, liksom? Nå er det jo en annen grunn enn tidligere til at jeg skal dit, jeg er en av medforfatterne i bok, en av de inviterte. Og det på et så stort forlag! Hvem hadde trodd det?

Så har jeg jo jobbet for det også, da. Mye! Og jeg jobber gjerne med manus på dager da andre er på ferie også, jeg. Det gjør meg ingenting, vanligvis koser jeg meg med manus og har det ganske så travelt med å få med alt jeg vil i historien min.  Synes at jeg jobber overalt, også på sykehuset (så fort det er mulig), og det jeg skriver om er ofte med meg til bearbeidelse når jeg sover også.

Jeg er jo som sagt ikke eneforfatter på denne boken jeg nå kan feire, men likevel. Jeg har jobbet mye med teksten "Utfordrende ferie på hesteryggen." som er utgitt i Turen jeg aldri glemmer, i tillegg til egne manuskripter som flere ganger har vært innom forlaget. At mange av bildene mine kom med i boken er også utrolig gøy, kan ikke få sagt det nok!

Jeg sitter her og ser på den fargerike innbydelsen som ligger på skrivebordet foran meg. Har sett nøye på datoen, best å ikke bomme på den! Har ellers gjort alt riktig; Takket ja innen fristen, fått tilbakemelding og tatt godt vare på denne.

Referatet mitt fra høstlanseringsfesten, det kommer etter hvert. Følg med :-)



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Så spennende dette høres ut! Tror du såvidt nevnte en sånn lanseringsevent tidligere, og jeg lurte litt på når det skulle skje. Du får bare kose deg og nyte eventuell oppmerksomhet! Kanske du må lese opp noe også? Gleder meg til rapport!

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for kommentar! Høstlanseringsfesten var i går kveld. Spennende å få delta på noe sånt! Jeg kommer tilbake med referat om litt.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)