mandag 26. desember 2016

Koselig julefeiring med familien.

Inne i Vestby kirke, julen 2016.
Inne i Vestby kirke julaften 2016.
Kjære leser!

Som jeg fortalte i forrige blogginnlegg skjedde det litt på vei til julebesøk julaften i år. Men jeg kom da fram til slutt, og det er vel det viktigste?


Det er hyggelig og en fin tradisjon med en tur i Vestby kirke på julaften. Det var julegudstjenesten der som gjorde at jeg stresset litt med å komme frem i tide, som jeg fortalte om sist. Men jeg rakk det faktisk fint. Da jeg ankom hadde mamma også akkurat kommet, og alt var som det skulle være.

Julegudstjenesten setter meg gjerne i den rette julestemningen og julen hadde ikke vært helt det samme uten. Tidligere har jeg fotografert kirken utendørs, denne gangen endret jeg litt på den tradisjonen og tok et bilde innendørs i stedet.


Gro Jeanette som julenisse, julen 2016.
Julenissen deler ut pakker i Vestby,
julaften 2016.

Og som vanlig var det nydelig julemiddag hjemme hos søstern's familie etterpå, veldig godt med pinnekjøtt. Ellers så brakte julen med seg mye spennende, ja altså i positiv forstand også, ikke bare alt det styret om morgenen. Selv fikk jeg en Spania-tur i gave av familiemedlemmer, og jeg reiser på den turen sammen med dem. Veldig koselig, og kjempeflott gave! Selve turen er ikke ennå, her snakker vi flere måneder frem i tid. Men det er veldig hyggelig å ha noe å glede seg til! Det blir fint å komme en tur til Syden igjen, husker at jeg hadde veldig godt av det sist gang jeg var i Spania i hvertfall! Så vi kan godt krysse av det innenfor temaet helse. Spennende er det også å komme seg litt rundt og oppleve litt og dermed kanskje har noe å skrive om senere, så kryss gjerne av innunder skribentliv og kultur også!


Innunder helse kan vi også føre opp gavekortet jeg fikk på fotpleiebehandling fra familien, på samme sted som jeg er vant til, i nærheten av mitt bosted. Veldig enkelt og greit. Vi kan sikkert putte på diverse bodylotion etc. også innunder helsetemaet. Og hva jeg bruker gavekortet til kjøpesenteret jeg handler på til, er ikke godt å si. Kanskje blir det innunder skribentliv eller helse, det også? Jeg fikk mye annet fint også, men dette var det jeg kunne putte innunder hovedtemaene mine. Eller kanskje jeg kan ta med at jeg fikk en Dab-radio-vekkerklokke, det kan vel puttes innunder kultur i alle fall? Og ja, da havner jeg nok i statistikken over alle de som nok fikk Dab-radio til jul i år, for det er sikkert mange.


Årets juletre i Vestby.
Bildet til høyre viser juletreet i Vestby, vel og merke rett etter at julegavene nettopp er ferdigåpnet. Som antydet var jeg i Vestby til neste dag. Etter julefrokosten var det en liten snartur hjem (denne gangen med langt bedre kjøreforhold enn på julaften!), før det var 1. juledagsmiddag hjemme hos min tante. Veldig koselig med mye familiesammenkomster i julen!

Da vi skulle reise ut til tanten min på Lilleaker, satt jeg på med søstern's familie, og vi var også innom graven til min farmor på veien. Jeg var fjorten år den nyttårsaftenen hun døde på sykehuset, så det er lenge siden, men jeg husker det godt. Da vi besøkte graven 1. juledag var det blitt mørkt, og det var et flott syn med alle de flotte gravene med lysende gravlykter, det ble en veldig fin stemning av det.





Farmors grav, 1. juledag 2016.
Farmors grav, fint pyntet til jul...


Men så kjørte vi altså videre til koselig første juledags-middag hjemme hos min tante på Lilleaker.

Men i dag som er 2. juledag hadde jeg ikke noe på programmet, og jeg synes i grunnen det var godt å ta det stille og rolig og spise en enkel kjøpepizza etter flere dager med julemat. Det ble ellers sent da jeg endelig fikk lagt meg i natt på grunn av en helsemessig utfordring da jeg kom hjem, men det kan jeg heller komme tilbake til en annen gang.

Har du hatt en fin jul så langt?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


----------------------------------------------------------------------------


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)