mandag 26. desember 2016

Hindringer på vei til julebesøk.

Kjære leser!

Sist fortalte jeg om årets lille julaften
. Selve julaften feiret jeg hjemme hos min søsters familie i Vestby, som jeg pleier. Imidlertid føltes det lenge før jeg kom så langt. Jeg var endelig pakket og klar, jeg skulle jo overnatte til første juledag og hadde blant annet flere poser med pakker med. Da jeg skulle gå ut til bilen her hjemme, så jeg at veien utafor var full av utrykningskjøretøy, det var så mye som fire sykebiler og to politibiler på veien rett utenfor parkeringsplassen.


Jeg hadde ikke sett hva som hadde skjedd, ettersom jeg ikke var på kjøkkenet mitt akkurat da det mest sannsynlig smalt, men det sto en personbil der også, og både den og en av sykebilene sto stille med motoren av, og jeg tenkte at kanskje det hadde vært et uhell med kollisjon mellom dem? Jeg vet ikke, det er kun min tolkning. Jeg synes også det var veldig mye som skjedde der ute på veien, jeg så de holdt på med en båre, og hvordan dette gikk vet jeg ikke. Passerende biler ble til dels vinket forbi, men jeg synes det var greit å vente litt med å gå ut til min egen bil. Så jeg sendte heller en melding til familien om at jeg var litt forsinket på grunn av dette.



Jeg kom meg da endelig av gårde, men fortsettelsen skulle heller ikke bli så enkel. Det var så utrolig lav sol, og sikten var veldig dårlig. Selv om jeg hadde da både solbriller og kjørte etter forholdene. Da jeg tok av til motorveien var det om mulig enda verre. Årets julaften var uten snø, men dette her var nesten verre, synes jeg. Og jeg pustet lettet ut hver gang jeg kjørte gjennom en tunnel... Det skal tydeligvis ikke alltid være så enkelt. Jeg tenkte i mitt stille sinn at kanskje det var nettopp solen som hadde forårsaket uhellet til bilene jeg nettopp hadde sett utenfor hjemme.

Uansett, så håper jeg at det hele var mindre alvorlig enn det så ut som. Jeg tenkte jeg skulle fortelle mer fra julaften her, men blogginnlegget ble litt langt så jeg valgte derfor å fortelle om selve kjøreturen først. Og min egen bil - den oppførte seg faktisk eksemplarisk, utrolig nok!

Mer følger snart!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)