fredag 23. desember 2016

Historien om juleengelen :-)

Kjære leser!

Som antydet i forrige bloggpost hadde jeg middagsbesøk av tanten min i går, for utveksling av julegaver og en koselig førjulsprat. Det ble pasta til middag, ettersom jeg tenkte at nå vil det bli mye julemat fremover, så pasta og karbonadedeig samt hjemmelagd pastasaus (Jeg håper det høres mer avansert ut enn det i virkeligheten er, hehe.) føltes som et godt valg.

Og hvor kommer juletreengelen inn i bildet? Jo nå skal du høre. I dag var jeg på lillejulaften-feiring, også det innenfor familien. Jeg er ofte litt i tvil om hva jeg kan røpe, så jeg skal gjøre det litt generelt.

Vertinnen er omtrent nyoperert i ryggen og lå derfor på sofaen, men det var en veldig koselig kveld, og jeg synes hun så ganske så pigg ut, forholdene tatt i betraktning. Jeg skulle blant annet levere fra meg noen julegaver, og hadde også med sølvplettengelen du ser på juletreet her. Det har en historie bakover til min egen operasjon før jul i 2006.

Den gangen ble jeg liggende veldig lenge på sykehuset på grunn av en skade som oppsto, og siden jeg lå der over julehøytiden også, tok moren min med seg en juleengel (altså ikke denne men en annen), dels for å julepynte litt på pasientrommet mitt, og dels fordi hun mente jeg kanskje trengte en liten engel som kunne passe på meg, hehe. Det var egentlig grunnen til at jeg tenkte det samme nå, bare at hun som nå var operert altså var kommet hjem fra sykehuset heldigvis. Og som nevnt tidligere på bloggen er jeg jo veldig vant til å være pasient selv, så det er nesten litt rart å kun være på besøk :-)

Jeg kan ellers fortelle at dagens lillejulaften-ribbe var veldig god, det var også vertens hjemmelagde multekrem av selvplukkede molter og alt det andre som sto på bordet. Jeg pleier ikke å skrive så veldig mye om maten, men akkurat her syntes jeg at det var naturlig.

Men nå er jeg klar for julaften:-) Riktig god jul til alle!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)