onsdag 21. desember 2016

Glemte blødermedisin midt i juleinnspurten.

Årets juletrær på Manglerud senter.
Kjære leser!

Forrige innlegg på bloggen min Mimrestund med doktorglans var et lite tilbakeblikk til barndommens interesser kontra sykdom, men nå er jeg tilbake i juleforberedelsene for fullt! Gårsdagen tilbrakte jeg på julehandel, da fikk jeg tak i de siste gavene jeg hadde på handlelisten. Midt på dagen, men det var full fart på kjøpesenteret, nå like i innspurten før jul.

I dag har jeg hatt kaffebesøk av ei venninne og nabo, veldig koselig med litt skravling og utveksling av julegaver. I morgen kommer tante Rigmor på middag, det er også en tradisjon før jul. Hun jeg var på den flotte mimreturen på Oset med i sommer, vet du.



Og ja, jeg fikk sendt ut de siste julebrevene mine på mail her om dagen, men jeg har hatt mye kluss med mailen det siste halvåret, så det har tatt litt tid å bygge opp adresselisten igjen. Jeg fikk derfor flere av mailene i retur, men noen har jeg fått fikset etter litt detektivarbeid med å lete etter mailadresser.

Og ja, tror du ikke jeg greide å glemme en forebyggende blødermedisinering med Octaplex midt oppi alle juleforberedelsene. Dermed måtte jeg begynne å skyve på rmedisineringsdagene igjen, og fikk litt trøbbel. Men det var bare tilpass for meg når jeg ikke følger med! Dette handlet nok mest om at jeg ikke tok meg tid til medisinering før jeg dro ut på handleturen min i går, og tenkte at jeg skulle ta det når jeg kom hjem, men dermed glemte det. Det er sånt som kan skje ved profylaktisk (forebyggende) behandling, ettersom jeg da medisineres på faste dager, uten at jeg nødvendigvis er veldig dårlig. Men kronisk sykdom tar ikke juleferie, best å passe på!

Moralen er: Husk hva du driver med, hvilken dag det er og hva som er hovedoppgaven i dag!

Hva har du glemt midt oppi alle juleforberedelser?




Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg tror ikke at jeg har glemt noe som helst :) Hvis jeg har glemt noe, så vil jeg helst ikke finne det ut før etter julefeiringen. Minst mulig stress de neste dagene, he-he. Feirer jul i feriehuset, det betyr at det meste er tonet litt ned. Hadde ti gjester i dag, og resten av julen skal jeg kun besøke andre :)
    God jul!

    SvarSlett
  2. Hei! Det beste er selvsagt å ikke glemme noe som helst, helt klart :-) Riktig god jul til deg også :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)