fredag 9. februar 2018

Nå har også jeg bestilt kolonialvarer på internett!

Da har også jeg gjort min første handel når det gjelder hjemlevert kolonialmat. På tide, tenker du kanskje. Og ja, jeg har tenkt på det mange ganger. Men nå er i allefall dette kapitlet gjennomført.  Akkurat nå skulle jeg ha en del, og det er ikke spesielt moro å gå ute for tiden, nå som det er så glatt. Så da tenkte jeg det var på tide å prøve ut Kolonial.no.

Jeg har jo vært litt nysgjerrig på hvordan dette virker i praksis, og tenkte at dette kanskje kunne være noe å fortelle om på bloggen også, som et innlegg innenfor helsetemaet. Så du kan si det er en kombinasjon av flere ting. Jeg har jo handlet mange andre ting og fått hjemkjørt, alt fra pizza og selvsagt alle disse mange tidligere omtalte medisinleveransene mine fra apoteket. Men tilbake til matvarene og dagen i dag.

De hadde ikke alt jeg skulle ha, men de hadde veldig mye. Kaffekapslene jeg bruker til kaffemaskinen min hadde de ikke, virket det som. I tillegg er jeg jo litt skeptisk av natur til nye ting inntil det motsatte er bevist. Derfor handlet jeg ikke alt denne første gangen. Tenkte det var greit å prøve det ut før jeg overlot frossenvarer og kjølevarer også til dem, men det kan jeg sikkert fint gjøre neste gang! Nå var det mest for å teste ut, og handle noen av de tyngste varene på denne måten.

Og ja, jeg er fornøyd! Underveis ble det oppdatert i appen til dette firmaet om når de forventet å være hos meg.  De skulle være her mellom 16.35 og 17.35, fikk jeg beskjed om. Og vet du hva? De var her 16.36! Ikke dårlig på en fredag ettermiddag! Jeg fikk også en påminnelse på sms tidligere på dagen, for å være sikker på at jeg husket avtalen om hjemlevering.

Jeg plasserer dette temaet bloggmessig i forbindelse med helsen, når det gjelder hjelpemidler å benytte seg av når man er dårlig til beins, eller generelt dårlig og trenger litt hjelp. Jeg har som sagt tenkt på denne muligheten tidligere, men syntes jo samtidig det er godt å komme seg ut av huset selv for å handle når jeg har muligheten. Nå skulle jeg imidlertid handle litt mye, så jeg fant ut at hvis  jeg handlet noe selv og overlot resten til dette handleprosjektet, og så kunne jeg samtidig ha noe å fortelle om på bloggen. Og selvsagt synes jeg du skal prøve det ut selv om du ikke har en god unnskyldning! (Og nei, jeg er ikke sponset, selv om det kanskje høres sånn ut. Jeg liker som tidligere nevnt å fortelle om ting jeg er fornøyd med!)

Handel av matvarer
på internett.
Hva har jeg lært i dag, tro? Jo, at dette med å bestille matvarer på internett virker i praksis også, ikke bare i teorien. Ja da, jeg er sikker på at mange har holdt på med slikt i lange tider allerede, men jeg hadde altså ikke handlet kolonialvarer på denne måten tidligere.

God helg!


Likte du dette blogginnlegget? Del det med andre, og følg meg gjerne!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei, spennende! Og absolutt relevant innen helsetemaet ditt. Jeg har aldri kjøpt matvarer via nettet, har 4-5 kjedebutikker rett over gata, så det blir vel heller ikke relavant med det første. Men hvis jeg skulle bli langtidssyk så kan jeg nok teste det ut.

    SvarSlett
  2. Takk for svar! Ja, jeg synes dette virkelig var verdt et forsøk. Og spennende, siden det var første gangen jeg handlet på den måten :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)